יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מאשים את חמאס באחריות למלחמה

הסלמה ביחסים בין הרש"פ לתנועת חמאס על רקע הניסיון של ישראל לחסל את מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מאשים את חמאס באחריות ל"מלחמת ההשמדה" שעושה ישראל נגד הפלסטינים ברצועת עזה.

המתיחות בין הרש"פ לתנועת חמאס הולכת ומתרחבת, לאחר שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ביטל את השתתפות נציגי תנועת פת"ח במפגש הפיוס הלאומי שהיה אמור להתקיים בסין בסוף החודש שעבר, עכשיו חלה הסלמה נוספת ביחסים בין הרש"פ להנהגת חמאס.

בכיר תנועת פת"ח, מוניר ג'ארוב, התראיין שלשום לאחד מערוצי התקשורת הערביים בעקבות ניסיון החיסול של ישראל של בכירי חמאס מוחמד דף וראפע סלאמה, שהסתתרו סמוך לאוהלי העקורים באזור אלמוואסי בדרום הרצועה, והאשים את הנהגת חמאס בכך שהיא נמלטת לאזורים שבהם מתגוררת אוכלוסיה אזרחית ומסכנת אותה.

אלגא'רוב אמר: " אם חמאס היה רוצה להילחם פנים אל פנים מול ישראל, הוא היה עושה זאת במקומות שבהם נמצא הצבא הישראלי ולא במקומות שבהם נמצאים אזרחים, חמאס בעצם מתחבא בין האזרחים כדי להגן ולהציל את עצמו".

בחמאס זעמו על ג'ארוב שבעצם אישר את הטענה הישראלית כי חמאס משתמש בתושבי רצועת עזה כ"מגן אנושי" וכי זוהי הסיבה למספר הנפגעים הגבוה בקרב תושבי הרצועה.

דובר חמאס ג'יהאד טאהא דרש מתנועת פת"ח לגנות את האמירה הזו: "עליכם להפסיק לקדם נרטיבים כוזבים של ישראל, ולהתיישר עם עמנו בקרב המכריע והאיתנות שלהם מול התקיפות הברבריות" הוא אמר.

בתגובה להודעה הזו פירסמה לשכתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודעה שבה הגנה על מוניר ג'ארוב ואמרה כי : " הרש"פ רואה בתנועת חמאס שותפה באחריות משפטית, מוסרית ופוליטית להמשך מלחמה ההשמדה הישראלית ברצועת עזה.

אנחנו קוראים לתנועת חמאס לתת עדיפות לאינטרסים הלאומיים העליונים ולהסיר את התירוצים של הכיבוש כדי לעצור את הטבח הגלוי הזה נגד בני עמנו".

תנועת חמאס המשיכה בחילופי ההאשמות עם הרש"פ ופירסמה עוד תגובה קצרה: "אנחנו מגנים את הצהרות הרש"פ ומדגישים שישראל אחראית לרצח העם בעזה".

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ומקורבו חוסיין א-שיח', מזכ"ל הועד הפועל של אש"פ, מעריכים מתחילת המלחמה כי תנועת חמאס תפסיד בה ומותחים ביקורת קשה בגלוי על חמאס על שגררה את רצועת עזה להרפתקה מסוכנת ב-7 באוקטובר שגרמה לנזק חסר תקדים ומספר נפגעים גבוה ביותר בקרב תושבי הרצועה מאז הנכבה של 1948.

תומכי חמאס ברצועת עזה זועמים על הרש"פ על שנקטה בעמדה דומה לעמדה של ישראל, בעוד כל הקהיליה הבינלאומית ובתי הדין בהאג מגנים את ישראל.

הדעה הרווחת ברצועת עזה היא שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס רוצה להציל את הרש"פ, על עשרות אלפי פקידיה, מסנקציות ישראליות, ולכן הוא מתחנף לישראל ותוקף את חמאס כדי להמשיך ולקבל את כספי המיסים שישראל גובה מדי חודש עבור הרש"פ.

ברצועת עזה מאשימים את יו"ר הרש"פ כי הוא "סוכן" בשירותה של ישראל שמקל מעליה את הלחץ הבינלאומי.

מקורביו של יו"ר הרש"פ אינם מתרגשים מהאשמות חמאס הם ממתינים בסבלנות לסיום המלחמה כדי שיוכלו לחזור לרצועת עזה, על גבי הטנקים הישראלים, כמנצחים וכאלה שצדקו כשטענו שתנועת חמאס טעתה בגדול בהתקפה שלה על ישראל ב-7 באוקטובר והביאה אסון גדול על תושבי רצועת עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי