חמאס מנסה להתסיס את הגדה

דובר הזרוע הצבאית של חמאס מגדיר את שטחי הגדה כזירה החשובה למאבק בישראל ומעודד את תושביה לפיגועים.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס המכונה  "אבו עוביידה" הופיע ב-9 בינואר בהודעה מוקלטת מראש בערוץ הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס לרגל יום השנה ה-23 למותו של מחבל החמאס יחיא עייאש המכונה "המהנדס".

עייאש אחראי למותם ופציעתם של מאות ישראלים בשורה של פיגועי התאבדות ב-1996, הוא חוסל ע"י השב"כ במקום מסתורו ברצועת עזה באמצעות מכשיר טלפון סלולארי ממולכד.

"אבו עוביידה" אמר בהודעתו כי "יחיא עייאש היה ציון דרך חשוב בעימות עם הכובש-הפגיעה בו הפכה אותו לדוגמא חיה אצל תלמידיו שממשיכים בדרכו בגדה".

המסר העיקרי בדבריו של "אב עוביידה" התייחס לחשיבותה של הגדה בעיני ארגון חמאס השולט ברצועת עזה וזאת גם בגלל שמזרח ירושלים ומסגד אלאקצא נחשבים לחלק בלתי נפרד ממנה, לכן הוא הדגיש בדבריו את חשיבותה.

" הגדה היא העומק האסטרטגי האמיתי והחשוב בעימות העתידי נגד הכיבוש, את עתיד ההתנגדות יקבעו הדקירות של בני החופש והכדורים של המורדים", הוא אמר.

הוא שיגר ברכות לתושבי הגדה בערים ובכפרים "השומרים על חובתם הקדושה להגן על אדמתם".

הופעתו הטלוויזיונית של דובר הזרוע הצבאית של חמאס באה במסגרת תוכנית טלוויזיה מיוחדת לזכרו של יחיא עייאש, אך בצירוף מקרים היא שודרה יומיים לאחר המבצע המוצלח של השב"כ שבו נלכד המחבל עאצם ברגותי, מבצע הפיגוע בצומת גבעת אסף,ביחד עם כמה סייענים ובכך השלים השב"כ את לכידת אחת החוליות המסוכנות של הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון.

עפ"י גורמים בחמאס, אחת המטרות של הופעתו של "אבו עוביידה" הייתה לעודד את פעילי חמאס בגדה להמשיך בפיגועים נגד ישראל, לכן הוא אמר בסוף הודעתו הקצרה את הדברים הבאים:

" אנו נאמנים להבטחתנו וליחיא עייאש ונושאים את דגלו-ברכות למבוקשים שמנחיתים מכות כואבות לאויב שמתישות אותו ומשתקות את הישות (הציונית) ומכשילות את תוכניותיו".

הודעת דובר הזרוע הצבאית של חמאס נועדה להדגיש כי הארגון ממשיך בדרך הטרור שאותה הוא מכנה בשם "התנגדות" תוך שימת דגש על המשך הפיגועים בשטחי הגדה.

הארגון שומר בינתיים על רגיעה יחסית ברצועת עזה אך המטרה שלו היא לפתוח חזית חדשה נגד ישראל בשטחי יהודה ושומרון באמצעות מפגעים בודדים והקמת "חוליות רדומות", כדוגמת החולייה האחרונה מהכפר כובר באזור רמאללה.

 מתחת לפני השטח מקיימת הזרוע הצבאית של חמאס מאמץ מוגבר לגייס צעירים פלסטינים ברחבי הגדה לשורות הארגון לצורך ביצוע פיגועים וגם לצורך פגיעה ברש"פ, לכן מחמוד עבאס מקפיד שלא להפסיק את התיאום הביטחוני בין מנגנוני הביטחון שלו לבין השב"כ הישראלי.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי