"חפרפרת" בלשכת יו"ר הרש"פ

 

מנגנון המודיעין הפלסטיני עצר בכיר בלשכתו של מחמוד עבאס שהקליט בחשאי שיחות חשובות של יו"ר הרש"פ עבור בצע כסף.

ההערכה ברש"פ היא כי הוא הופעל על ידי גורמים אינטרסנטים במסגרת קרב הירושה כדי להשיג מידע רגיש שיביך את מחמוד עבאס.

 

 

מזה זמן רב מעריך יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כי קיימת "חפרפרת" בלשכתו או בצמרת תנועת פת"ח האוספת חומרים רגישים נגדו ומעבירה אותם ליריביו הפוליטיים כמו למוחמד דחלאן, לאיחוד האמירויות, לתנועת חמאס ולאמצעי התקשורת כדי לנגח אותו.

אחת הדוגמאות הבולטות לכך הייתה הדלפת הקלטת שיחה, לפני שבועיים, לאמצעי התקשורת הערביים בין מחמוד עבאס לבין אישיות בכירה שתיווכה בין יו"ר הרש"פ לאיחוד האמירויות, שמגמתה הייתה להביא לפיוס בין מחמוד עבאס לבין השיח' מוחמד בן זאיד יורש העצר של אבו דאבי.

בשיחה נשמע מחמוד עבאס כשהוא משבח את תפקידה של איחוד האמירויות ועמידתה לצד הפלסטינים, היא הוקלטה זמן רב לפני שפורסם דבר הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, כשמחמוד עבאס לא ידע בכלל עליו, והודלפה לאמצעי התקשורת אחרי שפורסם דבר ההסכם ופלסטינים שרפו את דגלי איחוד האמירויות ותמונותיו של השיח' מוחמד בן זאיד, כדי להביך את יו"ר הרש"פ.

בעקבות פירסום הקלטת השיחה באמצעי התקשורת והמבוכה הגדולה שנגרמה לו בעולם, הורה יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס למאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הפלסטיני לנהל חקירה מקיפה  ולאתר את המקליט והמדליף, במקביל הוא נקט אמצעי זהירות קפדניים בלשכתו מחשש להקלטות והדלפות נוספות.

לפני כמה ימים בעת ששוחח בטלפון עם נשישא צ'צ'ניה רמדאן קדירוב, חשד יו"ר הרש"פ כי מאן דהוא מקליט את השיחה ותפס "על חם" את חוסיין חוסיין, האחראי על הפרוטוקול והטקסים בלשכתו כשהוא מקליט את השיחה באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שהיה ברשותו.

אנשי המודיעין הפלסטינים הוזעקו ללשכת היו"ר במוקאטעה ברמאללה ועצרו לחקירה את חוסיין חוסיין שעובד יותר מ-10 שנים בלשכתו של יו"ר הרש"פ ושימש גם כצלם האישי שלו.

את החקירה מנהל באופן אישי הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המדויעין הכללי הפלסטיני, אתר "דאר אלחיאת" דיווח ב-8 בספטמבר כי ככל הנראה ישראל איננה קשורה למעשה.

גורמים בכירים ברש"פ אומרים כי חוסיין חוסיין פעל בעבור בצע כסף ואין זו ההקלטה היחידה של שיחות רגישות של מחמוד עבאס שהוא ביצע, כעת מנסים אנשי המודיעין הפלסטינים לגלות מי  הפעיל את "החפרפרת" הזו במשך תקופה ארוכה בלשכתו של מחמוד עבאס מתחת לאפם של מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

הפרשה הפכה לשיחת היום בשטחים, חוסיין חוסיין הינו דמות מוכרת עוד מתקופתו של יאסר ערפאת והוא מוכר היטב לציבור הפלסטיני מכיוון שהוא מצולם בכל הטקסים הרשמיים של הרש"פ.

השערוריות והפאדיחות לא מפסיקות לרדוף את מחמוד עבאס מאז פורסם דבר הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, סוהא ערפאת פתחה בקמפיין נגדו ונגד ראש לשכתו אינתיסאר אבו עמארה כשהיא מאיימת לחשוף את הנסיבות למותו המיסתורי של יאסר ערפאת, נראה כי גם חוסיין חוסיין הופעל על ידי גורמים אינטרסנטים לקראת קרב הירושה ברש"פ ההולך ומחריף.

ההערכה ברש"פ היא כי יש "חפרפרות" נוספות בצמרת הרש"פ ובצמרת פת"ח, גורם בכיר ברש"פ מאשים את מוחמד דחלאן כי הוא עומד מאחורי גיוס החפרפרות והפעלתן כדי לפגוע ביריבו המר מחמוד עבאס, מקורביו של דחלאן מכחישים בתוקף את ההאשמות האלה.

 

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי