דיווחים על אופטימיות בשיחות בדוחא על עסקת החטופים

גורם ישראלי המעורה בשיחות שהתקיימו בדוחא אומר כי "הצדדים מתקדמים לקראת סגירת העקרונות ומעבר לדון בפערים. העקרונות שינוסחו יעסקו בעיקר באפשרות של ישראל לחדש את הלחימה." גורמים מדיניים בירושלים מביעים אופטימיות זהירה,אך עד כה אין סימן שחמאס שינה את עמדותיו הנוקשות.

הקבינט הביטחוני יתכנס הערב לישיבתו השבועית והוא יקבל דיווח על השיחות בדוחא בירת קטאר בעניין עסקת החטופים והפסקת האש ברצועת עזה.

אמש התקיימו בדוחא דיונים בהשתתפות ראש המוסד דוד ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במילואים  ניצן אלון, יחד עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, וראש ה-CIA וויליאם ברנס באירוחו של ראש ממשלת קטאר מוחמד אל תאני.

השיחות התקיימו אחרי ביקורו של ראש השב"כ רונן בר במצרים שם הוא דן עם בכירי מערכת הביטחון המצרית בסוגיית מעבר רפיח ו"ציר פילדלפי", בדיונים האלה יש התקדמות אבל היא רק על דעת ארה"ב, ישראל ומצרים וההבנות לא הוצגו עדיין בפני חמאס.

אמש התחילו הדיונים בדוחא על שורה של נושאים.

א.מנגנון סיום המלחמה-המעבר משלב א' לשלב ב' של עסקת החטופים.

ב.מספר המחבלים שישתחררו במסגרת העסקה.

ג.נסיגה ישראלית ממעבר רפיח ומ"ציר פילדלפי".

ד.עיתוי תחילת השיקום של רצועת עזה-חמאס דורש שעבודות השיקום יתחילו כבר בשלב הראשון של העסקה.

גורם ישראלי המעורה בשיחות שהתקיימו בדוחא הביע אופטימיות זהירה ואמר כי "הצדדים מתקדמים לקראת סגירת העקרונות ומעבר לדיון בפערים. לדבריו,  העקרונות שינוסחו יעסקו בעיקר באפשרות של ישראל לחדש את הלחימה".

ההערכה בישראל היא  כי הדיונים על הפרטים צפויים להימשך עוד כמה שבועות ולא תושג הסכמה לפני ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון ונאומו בפני הקונגרס האמריקני ב-24 בחודש ופגישתו עם הנשיא ביידן.

גורמים מדיניים בירושלים מביעים אופטימיות זהירה,אולם, עד כה אין סימן שחמאס שינה את עמדותיו הנוקשות.

ראש הממשלה נתניהו נועד אתמול בירושלים עם שליחו של הנשיא ביידן למזרח התיכון ברט מקגרק. נתניהו חזר והדגיש את מחויבותו לעסקה כל עוד נשמרים הקווים האדומים של ישראל.

גורמים מדיניים בירושלים מסרו כי במסגרת המגעים בין ישראל לארה"ב, דרשה ישראח שארה"ב תחתום על התחייבות כי אם מחבלים חמושים של חמאס יעלו מדרום הרצועה לצפונה במהלך ביצוע העסקה, הדבר ייחשב להפרה בוטה של ההסכם וישראל תוכל לחדש את הלחימה.

גם ברברה ליף, בכירה במחלקת המדינה האמריקנית, הגיעה לסיור בכמה מדינות במזרח התיכון בניסיון לגבש הסכמות על שאלת היום שאחרי ברצועת עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי