קבוצות הטרור בשכם דוחות את הצעת ראש הממשלה הפלסטיני למסירת נשקם לרש"פ

הרש"פ מנסה לגייס את חברי קבוצות הטרור החמושות באזור שכם לשורות מנגנוני הביטחון שלה תמורת התפרקותם מנשקם ומסירתו לרש"פ. הרש"פ מנסה, כתוצאה מלחץ אמריקני כבד עליה, להשתלט מחדש על מחנות הפליטים באזור שכם ולפרקם מנשקם.

 גורמים פלסטינים בעיר שכם מדווחים כי חברי קבוצת החמושים המכונה "גדוד בלאטה", במחנה הפליטים בלאטה הסמוך לשכם, דחו את ההצעה שהעביר להם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד מוצטפא לקלוט אותם בעבודה במנגנוני הביטחון של הרש"פ שבה הם יקבלו משכורות חודשיות תמורת מסירת נשקם לרש"פ וסיום אירועי האלימות במחנה.

על פי גורמים ברש"פ, מוחמד מוצטפא החליט על המהלך הזה בהוראת יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ובשיתוף עם מאג'ד פרג', ראש המודיעין הפלסטיני, במסגרת תוכנית לפרק את כל הקבוצות החמושות באזור שכם מנשקן, לא רק במחנה הפליטים בלאטה אלא גם בשני מחנות פליטים נוספים, מחנה עסכר ומחנה עין בית אלמא.

להצעה של ראש הממשלה הפלסטיני נלווה איום סמוי כי כוחות צה"ל מתכוונים לבצע בקרוב במחנה בלאטה מבצע צבאי נרחב , דוגמת המבצעים במחנות הפליטים ג'נין, נור שמס וטול כרם, ולכן כדאי להקדים את ישראל ולפרק את קבוצת החמושים מנשקה כדי שצה"ל לא יכנס למחנה בלאטה.

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד מוצטפא נועד באחרונה, ביחד עם כמה שרים ממשלתו, עם נציגים ממחנות הפליטים מאזור שכם ושמע מהם תלונות ובקשות לקבלת עזרה מהרש"פ בשיקום בתים וחנויות שנפגעו במהלך מבצעי צה"ל במחנות הפליטים ולהפעלת לחץ על אונר"א כדי שלא תצמצם את הסיוע למחנות הפליטים.

כמו כן הם ביקשו בניית בית חולים ממשלתי באזור שכם שתושביה סובלים ממחסור בטיפול רפואי.

ממשל ביידן מפעיל לחץ כבד על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לבצע רפורמות מקיפות בתחום המלחמה בטרור באמצעות הממשלה החדשה שקמה בראשותו של מקורבו מוחמד מוצטפא.

ממשל ביידן דורש ממחמוד עבאס לפרק את הקבוצות החמושות בצפון השומרון ולהחזיר את השליטה של הרש"פ בג'נין, שכם וטול כרם שאותה היא איבדה לפני 3 שנים לקבוצות טרור חמושות שנאמנות לאיראן וממומנות על ידה.

עקב העובדה שצפון השומרון הפך לבסיס טרור גדול נגד ישראל שמנסה לבצע כל יום פיגועים נגד אזרחים וחיילים ישראלים, צה"ל והשב"כ עורכים מדי שבוע פשיטות ממוקדות, בהסתמך על מודיעין מדוייק, לעצור עשרות מבוקשים על ידי ישראל בשל פעילות טרור.

הרש"פ איננה מוכנה להתעמת עם הקבוצות החמושות על פי הוראתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, בטענה כי הדבר יביא למלחמת אזרחים, אבל בפועל, המדיניות הזו מאלצת את ישראל לפעול בשטחי A של הרש"פ כדי לסכל פעילות טרור נגד ישראל.

אחת הדרכים שבה פועלת הרש"פ הוא ניסיון לגייס את המחבלים החמושים בצפון השומרון למנגנוני הביטחון שלה ואחר כך לנסות לסייע להם לקבל חנינה מישראל על מעשיהם.

התהליך הזה שהתחיל עוד לפני המלחמה ברצועת עזה, נכשל לחלוטין, הצעירים החמושים מסונוורים מהפירסום והתהילה ברשתות החברתיות ומעדיפים להמשיך את פעילות הטרור נגד ישראל, מאשר לקבל משכורות מהרש"פ ולבגוד בקבוצות החמושות שגייסו אותם לשורותיהם.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי