מדוע הנהגת חמאס מסתירה את דבר מותו של מוחמד דף?

הנהגת חמאס ממשיכה במסורת שלה לנסות ולהפחית בהישגי ישראל במלחמה והיא מסתירה את דבר מותו של מוחמד דף שנחשב להצלחה מודיעינית ומבצעית גדולה של השב"כ וצה"ל. הקרב על התודעה נמשך, חמאס ממשיכה לבנות את "מיתוס הניצחון" של ה-7 באוקטובר בזמן שישראל מחסלת בשיטתיות את כל האחראים לתכנון וביצוע הטבח בעוטף עזה.

גורמי המודיעין של ישראל מעריכים בסבירות גבוהה מאוד כי מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל ב-13 ביולי בהפצצת חיל האוויר הישראלי באזור ח'אן יונס ביחד עם ראפע סלאמה, אחד מסגניו ומפקד החטיבה של הזרוע הצבאית בח'אן יונס.

הנהגת חמאס בדוחא מיהרה להכחיש את דבר מותו של מוחמד דף, בכיר חמאס ח'ליל אלחיה,סגנו של יחיא סינוואר, הופיע בערוץ אלג'זירה והתרברב כי דף עדיין בחיים, הוא שיגר מסר לראש הממשלה נתניהו ואמר לו:"מוחמד דף שמע את הצהרותיך והוא מלגלג עליך".

גורמים לא רשמיים בחמאס אישרו את דבר מותו של ראפע סלאמה אך סירבו להתייחס לגורלו של מוחמד דף.

השב"כ הישראלי משוכנע שמוחמד דף חוסל והוא מחפש עכשיו ראיות נוספות שייוכיחו זאת.

יש בידי ישראל מידע ודאי כי בשעת ההפצצה היה מוחמד דף ביחד עם ראפע סלאמה באותו המקום שבו שהה, לכן אם סלאמה נהרג הרי שמוחמד דף נהרג עמו בגלל הכמות האדירה של חומרי הנפץ שהיו בפצצות שהוטלו על המתחם שבו שהו השניים.

חמאס הטיל שמירה הדוקה על בתי החולים שאליהם הובאו גופות ההרוגים בהפצצה והפצועים, נשאלת השאלה מה קרה למאבטחים של מוחמד דף? האם הם נהרגו או נפצעו?

חמאס גם נתן הוראה שלא לפתוח סוכות אבלים של ההרוגים בהפצצה כדי שלא לתת מידע לישראל, הוא גם נמנע מלשגר רקטות מדרום לבנון לעבר ישראל כדי שלא יתפרש כאילו הוא מודה בחיסולו של מוחמד דף.

אתרי חמאס והרשתות החברתיות הפלסטיניות מנמיכים את פרופיל הכיסוי של החיסול ומדגישים כי מדובר בהתקפה זדונית של ישראל וכי זהו עוד "טבח" ישראלי של אזרחים חפים מפשע.

פעולות ההסתרה של חמאס אינן דבר חדש, חמאס גם מסתיר עד היום את דבר חיסולו של מרוואן עיסא, הרמטכ"ל של חמאס, שחוסל בהפצצת חיל האוויר בחודש מרץ  השנה במחנה הפליטים נוצייראת במרכז הרצועה.

מדוע חמאס מסתיר את דבר חיסולם של מוחמד דף וראפע סלאמה?

א.כדי למנוע פגיעה מורלית באנשי הזרוע הצבאית של חמאס שמוחמד דף היה מנהיגם כדי שלא יאבדו את המוטיבציה להמשיך ולהילחם נגד כוחות צה"ל.

ב.מדובר בקרב על התודעה, חמאס מציג את התקפת "מבול אלאקצא" ב-7 באוקטובר כניצחון גדול על ישראל שאותו הגה ותכנן מוחמד דף, אם חמאס יאשר את דבר חיסולו על ידי ישראל זה  יתפרש ככישלון צבאי של האיש שהיה המפקד הצבאי הבכיר ביותר של ארגון הטרור,מי שהיה מבוקש מספר אחת על ידי ישראל ב-30 השנים האחרונות וכמי שבא על עונשו.

הרחוב העזתי לא קונה את ההכחשות של חמאס ויש רחשים ברחוב שמעידים על סימני יאוש וזעם הולכים וגוברים מהאופן שבו חמאס מנהל את המלחמה.

ג.חמאס מכחיש את דבר מותו של מוחמד דף בניסיון לבלבל את  המודיעין הישראלי ולגרום לו להטיל ספק במקורותיו ובסוכניו.

ד.חמאס אינו רוצה לבוא למשא ומתן המתחדש על עסקת החטופים  מתוך עמדה חלשה כביכול אחרי שחוסל האיש שאחראי לחטיפתם של בני הערובה הישראליים, לכן ייתכן שהוא ימשוך זמן בתקווה שהנושא יירד מסדר היום התקשורתי.

סופה של האמת להתגלות, חמאס יכול רק לנסות ולקנות זמן אבל ישראל אוספת את ההוכחות המודיעיניות למותו של מוחמד דף וייתכן שבסופו של דבר היא תפרסם חלק מהן ברבים כדי שהעולם יראה את רמת האמינות של ארגון הטרור חמאס.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי