הג'יהאד האסלאמי השתלט על טול כרם

האירוע בסוף השבוע בעיר טול כרם מסמל יותר מכל את אוזלת ידה של הרש"פ וחוסר נחישותה להילחם בטרור ואת העובדה שהג'יהאד האסלאמי השתלט על העיר. הרש"פ נכשלה בניסיונה לעצור את מפקד הג'יהאד האסלאמי בעיר,דבר שמעלה את השאלה כיצד היא תצליח להילחם בטרור ברצועת עזה בתום המלחמה?

הרש"פ איבדה מזמן את השליטה הביטחונית שלה על צפון השומרון, במיוחד בערים ג'נין, טול כרם ושכם.

באזורים האלה שולט ללא מיצרים ארגון הג'יהאד האסלאמי שהקים מסגרות טרור חדשות, בשיתוף עם "משמרות המהפכה" של איראן, שמהם גם מגיעים הנשק והכספים, המסגרות האלה נקראות "גדודים" ומונות כמה עשרות מחבלים בכל עיר ומחנה פליטים.

בכל "גדוד" יש נציגים של ארגוני חמאס, פת"ח והחזית העממית.

גורמי הביטחון של הרש"פ כמעט ולא מתעמתים עם חברי הקבוצות האלה, אלא במקרים חריגים כשהם פוגעים באינטרסים של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, לכן, צה"ל נאלץ להילחם נגדן ולסכל פיגועים בעוד המלחמה ברצועת עזה ובגבול הצפון נמשכת.

ביום שישי האחרון ניסו גורמי הביטחון של הרש"פ לעצור את המחבל מוחמד ג'אבר, המכונה"אבו שוג'אע" בעת הגיע לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "ת'אבת ת'אבת" בעיר טול כרם.

"אבו שוג'אע" הוא מפקד "גדוד טול כרם" מטעם הג'יהאד האסלאמי.

לטענת גורמים בטול כרם הוא נפצע בידו בעת שהכין מטען חבלה שאותו תכנן להשליך לעבר כוחות צה"ל, גורמי הביטחון של הרש"פ צרו על בית החולים אך המונים שהוזעקו לשם ומנעו את המעצר.

זו הפעם השנייה שהרש"פ מנסה לעצור את המחבל "אבו שוג'אע" ונכשלת , ברש"פ טוענים כי מדובר במעצר הגנתי כדי למנוע את חיסולו על ידי צה"ל והשב"כ.

האירוע הזה מסמל יותר מכל את אוזלת ידה של הרש"פ וחוסר נחישותה להילחם בטרור ואת העובדה שהג'יהאד האסלאמי השתלט על העיר.

המצב הזה בטול כרם הוא זהה למצב הביטחוני ששורר בערים ג'נין ושכם.

לאחר שכוחות הביטחון של הרש"פ נסוגו ממרכז טול כרם, יצאו תושבי העיר לתהלוכה כשהם נושאים על כתפיהם את המחבל "אבו שוג'אע: והכריזו ניצחון על הרש"פ.

גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי המחבל "אבו שוג'אע" עשה טעות גדולה כשהתחמק מניסיון המעצר של הרש"פ מכיוון שהוא על הכוונת של צה"ל והשב"כ וההערכה היא כי מדובר רק בעניין של זמן עד שהוא יחוסל.

על פי הגורמים האלה, בתום המלחמה ברצועת עזה צה"ל מתכנן מבצע רחב היקף בצפון השומרון לחיסול כל תשתיות הטרור שאיראן בנתה בשלוש השנים האחרונות מתחת לאפה של הרש"פ.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי