קמלה האריס מעוררת תקווה אצל הערבים והמוסלמים בעולם

מעמדה של סגנית הנשיא קמלה האריס מתחזק בקרב הערבים והמוסלמים בעולם. הלכי הרוח בעולם הערבי הם כי היא דמות חיובית שראוי כי הערבים והמוסלמים בארה"ב יצביעו עבורה בבחירות לנשיאות בנומבר הקרוב.

מעמדה של סגנית הנשיא האמריקני קמלה האריס, שאמורה לקבל בקרוב את המינוי הרשמי של הועידה של המפלגה הדמוקרטית לתפקיד המועמדת לנשיאות בבחירות בנובמבר הקרוב, בקרב הערבים והמוסלמים במזרח התיכון, מתחזק והולך כדמות חיובית מבחינתם, שתביא לשינוי מהותי של מדיניות ארה"ב במזרח התיכון זמן קצר לאחר שתיכנס לבית הלבן אם תנצח בבחירות.

השינוי ביחס לקמלה האריס נובע מההתבטאות שלה בתום הפגישה שלה בוושינגטון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שבה הביעה אמפתיה גדולה לסבלם של הפלסטינים ברצועת עזה ובעקבות התדרוכים של לשכת ראש הממשלה נתניהו לתקשורת נגדה.

בעולם הערבי מבינים כי ראש הממשלה נתניהו מעדיף שהנשיא טראמפ יהיה הנשיא הבא של ארה"ב ואם הוא סבור שהיא "רעה עבור היהודים" הרי שזה סימן שהיא "טובה עבור הפלסטינים והערבים", כך מתפרש הדבר בעולם הערבי.

הלך הרוח הזה בא לידי ביטוי ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת בעולם הערבי שעוקבים באדיקות אחרי התקשורת בישראל ובארה"ב.

השנאה בקרב הפלסטינים והערבים לדונלד טראמפ גוברת בעקבות הצהרותיו התומכות בישראל וקמלה האריס נהנית מתמיכה מתגברת למרות שהיא נזהרת כעת מאוד בלשונה בכל הקשור לישראל.

קמלה האריס שונה בעיני הפלסטינים והערבים מהנשיא ביידן שהודיע כי הוא "ציוני" ותומך בישראל, במהלך המלחמה הוא תמך בישראל ולמרות המחלוקות האישיות שלו עם נתניהו הוא העביר נשק ותחמושת לישראל כדי שתוכל להמשיך את המלחמה ברצועת עזה ובדרום לבנון ואף העביר שתי נושאות מטוסים לים התיכון, בתחילת המלחמה, כדי להרתיע את איראן וחזבאללה.

הנשיא ביידן גם עזר לישראל בזירת האו"ם וארה"ב הטילה וטו במועצת הביטחון על החלטות נגד ישראל.

קמלה האריס נתפסת כעת כמי שאינה בכוונתה להמשיך ,כנשיאה חדשה, במדיניות של הנשיא טראמפ או הנשיא ביידן במזרח התיכון, היא גררה אחריה 130 חברי קונגרס שהחרימו את נאום נתניהו בקונגרס.

הגנרל הירדני לשעבר ד"ר בסאם רובין פירסם ב-30 ביולי מאמר בעיתון "ראי אליום" שבו שיבח את דבריה של קמלה האריס "כי לא תסכים לאסון והרעב ברצועת עזה, דבר שעורר את הציונים של נתניהו לתקוף אותה ולקרוא ליהודים בארה"ב להצביע עבור טראמפ, הם הופתעו מדברי האריס בעת ביקור נתניהו והחליטו לשים את כל הביצים שלהם בסל של טראמפ".

הוא קרא במאמרו לציבור הערבי והמוסלמי לשחק תפקיד פעיל בבחירות לנשיאות בארה"ב ולהביע תמיכה בקמלה האריס.

"ניצחונה בבחירות לנשיאות הוא דבר חיובי ובשורות טובות, דבר שטראמפ לא יכול להגשים עבורנו, הוא זה שהכריז על ירושלים כיהודית וסיפח את רמת הגולן לישראל" כתב רובין, והוסיף:

"ברור שהאופציה הטובה ביותר למצביע הערבי והמוסלמי היא לבחור בקמלה האריס שתביא לאומה הערבית והאסלאמית מה שטראמפ וביידן לא יכולים להביא,הגיע הזמן שהקהילה הערבית והמוסלמית באמריקה תאתגר את הלובי הציוני ואת הנוצרים הציונים הקיצוניים שהפרו את החוק הבינלאומי ותמכו בישראל ללא גבול בזמן שהיא הרגה ילדים ונשים וברעיבה חפים מפשע, אני מאחל ניצחון והצלחה לקמלה האריס אשר עוררה חדש תקווה בנפשותינו כערבים וכמוסלמים", סיכם רובין.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי