הזרוע הצבאית של חמאס מייצרת אמצעי לחימה תוך כדי הלחימה ברצועת עזה

הזרוע הצבאית של חמאס במצוקה עקב השתלטות כוחות צה"ל על מעבר רפיח ו"ציר פילדלפי" ועצירת הברחות אמצעי הלחימה ממצרים לחמאס. הזרוע הצבאית משתמשת בחומרי נפץ של נפלי פצצות ישראליות כדי לייצר אמצעי לחימה חדשים.

הזרוע הצבאית של חמאס במצוקה מאז כבשו כוחות צה"ל את מעבר רפיח ו"ציר פילדלפי" בגבול הרצועה עם מצרים וחסמו למעשה את צינור ההברחות העיקרי של אמצעי הלחימה ממצרים לרצועת עזה.

לחמאס יש מחסור באמצעי לחימה בעיקר ברקטות, פצצות מרגמה, טילי נ"ט, תחמושת לנשק קל ועוד, הוא שומר על כמה מאגרי תחמושת כדי להמשיך את הלחימה נגד כוחות צה"ל בשיטה של מלחמת גרילה ונזהר שלא לבזבז תחמושת.

מומחי התעשייה הצבאית הצליחו להבריח לתוך המנהרות כמה מחרטות מהסקטור האזרחי כדי לייצר רקטות, פצצות מרגמה ומטעני חבלה.

חומרי הנפץ נלקחים מנפלי פצצות שהטילו מטוסי חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה שלא התפוצצו ומתחמושת שהשאיר צה"ל בשטח או בנגמ"שים שנפגעו מירי נ"ט.

גורמים בחמאס  מסרו כי הזרוע הצבאית מייצרת מטען חבלה חדש הנקרא "סג'יל" שמכיל 750 רסיסים ומיועד לשימוש נגד בני אדם.

היא מייצרת גם מטענים או מוקשים הנקראים "ת'אקב" שמוטמנים בקרקע  לצורך הטמנת מארבים לכוחות צה"ל בשטחים שצה"ל הודיע כי הם כבר טוהרו.

חומר הנפץ שנלקח מנפלי הפצצות של צה"ל מוכנס לתוך קופסאות שימורים ריקות, ביחד עם רסיסי מתכת, שעליהן מורכב מנגנון ההפעלה שהופך אותן למטעני חבלה מסוכנים.

המטרה של חמאס היא לגרום לצה"ל מקסימום אבידות בחיי אדם.

על פי הערכות של גורמי מודיעין מערביים, חיל האוויר הישראלי תקף מאז תחילת המלחמה מטרות ברצועה והטיל עליה מאה אלף טון של פצצות, אך 5 אחוזים מהן לא התפוצצו מסיבות שונות.

כלומר בידי הזרוע הצבאית של חמאס כחמשת אלפים טון של חומרי נפץ.

בחמאס טוענים כי  מפצצה של 500 ק"ג אפשר לייצר 100 מטעני חבלה מאולתרים.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי