בחירת יחיא סינוואר לראש הלשכה המדינית תסייע לישראל לחסלו

גורמים בחמאס טוענים כי יחיא סינוואר יכול למלא מרצועת עזה את תפקיד ראש הלשכה המדינית למרות שהוא מבוקש ע"י ישראל וכי הוא מקיים , בדרכים שונות, קשר שוטף עם ההנהגה בחו"ל. גורמים ביטחוניים בכירים בישראל אומרים כי חמאס טעתה בבחירתה את יחיא סינוואר לתפקיד וכי הדבר יסייע לישראל לחסל אותו בקרוב.

יחיא סינוואר נבחר ליו"ר הלשכה המדינית של חמאס למרות שהינו המבוקש מספר אחד על ידי ישראל והיא מנהלת מאז ה-7 באוקטובר מצוד ענק אחריו כדי לחסלו בגלל אחריותו לטבח בישובי עוטף עזה ולפיגועים קשים נגד ישראלים.

יחיא סינוואר מסתתר רוב הזמן במנהרות של חמאס ברצועת עזה, עמוק מתחת לפני האדמה, דבר שיקשה עליו מאוד לנהל את המדיניות של חמאס בעולם ולהיות בקשר עם ההנהגה של הארגון בחו"ל, לא מדובר רק בבעיה טכנית, אלא גם בבעיה ביטחונית, ישראל עשויה לאתר פרצות ביטחוניות בהתנהלותו כדי לחסל אותו כפי שחיסלה את שאר חברי הצמרת של הזרוע הצבאית של חמאס ובראשם מוחמד דף.

העיתון הנפוץ "א-שרק אלאווסט" פירסם אתמול דיווח כי יחיא סיננואר נמצא במצב מורכב ורגיש, שבו יש קומץ קטן של אנשים שנאמנים עליו שמתקשר איתו ובעת הצורך מתאם בינו בין ההנהגה בחו"ל.

מוחמד סינוואר, אחיו של יחיא סינוואר, הוא שהחליף את מוחמד דף והוא האחראי לאבטחתו של יחיא סינוואר שנעשית באמצעות כוח מיוחד של הנוח'בה הנקרא יחידת "הצל" ששומר גם על החטופים הישראלים במנהרות.

יחיא סינוואר מתקשר עם ההנהגה בחו"ל באמצעות מסרים כתובים שמועברים על ידי שליחים נאמנים מיד ליד, ולטענת גורמים בחמאס, יחיא סינוואר גם משוחח מדי פעם בטלפון עם הנהגת חמאס בחו"ל בנושאים קריטיים של הנהגת חמאס , אך לא ידוע כיצד נעשה הדבר.

האם הוא עושה זאת מתוך המננרות או עולה אל פני הקרקע? לזרוע הצבאית של חמאס יש מהנדסים וקציני קשר מיומנים.

באחד המקרים הועברה גם הודעה מוקלטת  בקולו למתווכות, קטאר ומצרים, בנושאים הנוגעים למשא ומתן  כאשר הוא נקלע למבוי סתום.

על פי הדיווח, יחיא סינוואר, מנהל את המשא ומתן באופן עיקש אך הוא מוכן לגלות גמישות ומעוניין בסיום המלחמה.

גורמי ביטחון בכירים בישראל מעריכים כי יחיא סינוואר נקלע למצב חדש בעקב בחירתו לראש הלשכה המדינית של חמאס שבהכרח יביא אותו להגביר את פעילותו ואת הקשר שלו עם ההנהגה בחו"ל בנושאים שונים, מבחינה מודיעינית זהו מצב טוב מאוד לשב"כ ולצה"ל, סינוואר ייאלץ לנקוט בפעולות מסויימות שאי אפשר לפרטן, דבר שייקל על השב"כ לאתר את מקום מחבואו.

להערכת הגורמים האלה, הנהגת חמאס טעתה בבחירתו של יחיא סינוואר לראש הלשכה המדינית והיא הובילה אותו למלכודת שרק מקרבת את סופו, עכשיו, לאחר שהוא הסכים לקבל את התפקיד, הוא לא יכול לסגת ממנו, כל המהלך הזה רק מקרב את חיסולו בקרוב.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי