איראן מאשימה את ישראל בבחישה בענייניה הפנימיים כדי לעכב את תגובת הנקם

איראן מאשימה את ישראל במהלכים פנימיים בתוך המדינה לערעור המשטר כדי לעכב את תגובת הנקם על חיסול מנהיג חמאס אסמעיל הניה.

סוכנות הידיעות הרשמית של איראן  הנקראת "פארס"ציטטה ב-1 בספטמבר מקור יודע דבר והאשימה את ישראל ב"מהלכים ביטחוניים" בתוך איראן במטרה להעסיק אותה כדי שתתעכב בתגובתה הצבאית על חיסולו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה בטהראן ב-31 ביולי שעבר.

לדברי המקור, המהלכים הישראלים החלו לאחר שישראל התייאשה מהמאמצים הדיפלומטיים למנוע את התגובה הצבאית האיראנית או לרכך אותה.

לטענת המקור האיראני,ישראל הפעילה את ארגון האופוזיציה הנקרא "צבא הצדק" לבצע פיגועי ירי במקומות שונים בדרום מזרח איראן וגם הפרות סדר.

המקור הוסיף כי ישראל מגייסת באזור הזה קבוצות טרור חדשות לביצוע פיגועים, הוא האשים את גורמי הביטחון של ישראל כי הם משתמשים בלוחמה פסיכולוגית ומנצלים בעיות חברתיות ואפילו מנצלים מחאה של אגודות מקצועיות כדי לעורר אנדרלמוסיה.

הוא טען כי ישראל ניצלה לנצל תקרית שבה נהרג בטעות, על ידי המשטרה, צעיר מקומי בעיר לאהיג'אן בצפון איראן בשבוע שעבר והופצו שמועות על ידי ישראל כדי לעורר תסיסה, אולם איראן נחושה להגיב צבאית על חיסולו של אסמעיל הניה על אדמתה.

גורמים  מדיניים בישראל סירבו להגיב על ההאשמות האלה, אבל אין זה סוד שאיראן כבר האשימה בעבר כי המוסד הישראלי פועל לזעזע את המשטר ברפובליקה האיסלאמית באמצעות קשרים עם האופוזיציה האיראנית שבה הוא תומך.

על פי פירסומים זרים, למוסד הישראלי יש קשרים הדוקים עם ארגון האופוזיציה "מוג'האדין חלק" שמסייע לו לבצע חיסולים של קציני "משמרות המהפכה" ומדענים איראניים על אדמת איראן.

הרמטכ"ל האיראני מוחמד באקרי הודיע בשבוע שעבר כי ארצו תגיב באופן "ודאי" על חיסולו של אסמעיל הניה על אדמתה.

ארה"ב וישראל ערוכות לקדם את פניה של המתקפה האיראנית על ישראל, ארה"ב גם העבירה אזהרה למשטר האיראני כי היא תגן על ישראל אם היא תותקף ע"י איראן.

החיסולים שמיוחסים למוסד הישראל של אסמעיל הניה בטהראן ושל רמטכ"ל חזבאללה פאדי שוכר יצרו אפקט הרתעתי בכל המזרח התיכון ובמיוחד באיראן, הם העצימו ברחוב הערבי והאיראני את כוחו של המוסד פי עשרות מונים מיכולותיו האמיתיות, האיראנים מאמינים לתיאוריות הקונספירציה, במקרה הזה  הדבר גם הגיוני, לישראל יש אינטרס למנוע הסלמה אזורית שעלולה להגיע מהתגובה האיראנית  על חיסולו של אסמעיל הניה, במיוחד אם תגובה כזו תפגע באזרחים בישראל.

ישראל איננה מסתירה זאת ולכן  זה רק לגיטימי שהמוסד הישראלי יעשה את כל הטריקים המלוכלכים למנוע כל התקפה איראנית.

למעשה, גם האיראנים מודים שארצם חדורה מבחינה מודיעינית ע"י המוסד הישראלי אשר הביך את איראן כמה פעמים במבצעים מוצלחים מתחת לאפה, ייתכן שנשמע על הפתעות נוספות של המוסד הישראלי באיראן בקרוב.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי