על הכוונת-המשרד לענייני ירושלים

גורמי הביטחון של ישראל פשטו על משרדי המינסטריון לענייני ירושלים של הרש"פ והחרימו חומר מודיעיני חשוב.

המלחמה בין ישראל לרש"פ על השליטה במזרח ירושלים נכנסה לעידן חדש על רקע המאבק שהכריזה הרש"פ נגד מוכרי בתים וקרקעות ליהודים.

בתחילת השבוע פשטו גורמי הביטחון של ישראל על מטה מחוז ירושלים של הרש"פ בשכונת דאחית אלבריד בצפון ירושלים.

עפ" גורמים ביטחוניים יודעי דבר, הפשיטה כוונה נגד המיניסטריון לענייני ירושלים של הרש"פ בראשות עדנאן אלחוסייני ולא נגד מושל מחוז ירושלים עדנאן ע'ית' שנעצר באחרונה בחשד כי היה מעורב בחטיפת תושב מזרח ירושלים לרמאללה שם נחקר ע"י המודיעין הפלסטיני בחשד כי מכר בתים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים.

גורמי הביטחון השתלטו על המשרדים של המיניסטריון לענייני ירושלים הממוקמים בבניין, ערכו בהם חיפושים והחרימו מסמכים ומחשבים.

מטרת המבצע הייתה לאסוף חומר על הפעילות השלטונית הבלתי חוקית של הרש"פ במזרח ירושלים, פעילות זו אסורה ע"פ הסכמי אוסלו.

גורמי הביטחון מקווים שהחומר שהוחרם ישפוך אור על הזרועות השונות של המיניסטריון לענייני ירושלים במזרח העיר, בראש המשרד עומד ב-10 השנים האחרונות השר עדנאן אלחוסיייני, דמות מוכרת ממשפחת אלחוסייני המפורסמת שהחזיק עד לאחרונה גם בתפקיד המושל של מחוז ירושלים ושמשמש גם בתפקיד חבר הועד הפועל של אש"פ.

עדנאן אלחוסייני פעיל מאוד בהתנגדות לפעילות הישראלית בהר הבית, באחרונה התבטא על הצורך לסכל את תוכניתה של עיריית ירושלים לסגור את מוסדות אונר"א במזרח ירושלים.

הפשיטה על משרדיו של עדנאן אלחוסייני עוררה זעם רב ברש"פ שרואה בה הפרה של הסכמי אוסלו שכן המשרדים אינם שוכנים בשטח המוניציפאלי של ירושלים.

גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי הנושא ידון בקרוב בועדה המרכזית של פת"ח ובועד הפועל של אש"פ.

הגורמים בפת"ח טוענים כי ישראל מרגישה מאויימת נוכח הצלחת הקמפיין של הרש"פ במזרח ירושלים נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים, דבר שמשבש את תוכניותיה "לייהד את מזרח ירושלים".

הפשיטה הישראלית נתפסת ע"י הרש"פ כניסיון לסרס את סמכויותיה ולאותת כי ירושלים היא "קו אדום" שאסור לחצותו.

מאז ההכרזה של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים הורה יו"ר הרש"פ לחזק את הפעילות הפלסטינית בעיר ולסכל את תוכניות ישראל לפיתוח מזרח ירושלים.

לכן פעלה הרש"פ במרץ למנוע מתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות לעיריית ירושלים והיא מגבירה את הפעילות נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים במזרח העיר.

עפ"י ההערכות של גורמים בפת"ח, יו"ר הרש"פ עשוי בתקופה הקרובה לחמם את המצב במזרח ירושלים על רקע דתי כדי להוכיח כי הפלסטינים הם ששולטים בעיר המזרחית ולא ישראל.

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא באמצעות חימום האווירה בהר הבית והשמעת הטענה השקרית כי "מסגד אלאקצא בסכנה".

ב-6 בנובמבר הופצו שמועות ברשתות החברתיות כי מתנחלים נכנסו ל"אורוות שלמה" בסמוך למסגד אלאקצא בהר הבית במסגרת ההכנות של ישראל להפוך את המקום לבית כנסת.

"אורוות שלמה" שופצו לפני שנים רבות ע"י הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל בראשות השיח' ראיד צלאח שהפך אותם לאולמות תפילה ענקיים לאלפי מתפללים מוסלמים והם נקראים בערבית "אלמוצלא אלמרוואני".

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי