עבאס מתכנן הסלמה לקראת ועידת בחריין

גורמים בפת"ח טוענים כי מחמוד עבאס מתכנן הסלמה בשטחי הגדה נגד כוחות צה"ל לקראת ועידת בחריין בין היתר כדי להסיט את הזעם ברחוב על השחיתות ברש"פ לעבר ארה"ב וישראל.

הדרג המדיני חייב להזהיר את יו"ר הרש"פ  ולתגבר את כוחות צה"ל בגדה בהתאם כבר בימים הקרובים.

בעוד ארה"ב, סעודיה ובחריין עסוקות בארגון הפסגה הכלכלית בבחריין בשבוע הבא כדי להשיק את החלק הכלכלי של "עסקת המאה" עוסק יו"ר הרש"פ בחשאי בארגונה של תנועת פת"ח לעימותים עם כוחות צה"ל בשטחי הגדה.

מחמוד עבאס רואה בכינוס הפסגה הכלכלית הזדמנות פז להצית את השטח ולהשכיח מהרחוב הפלסטיני את פרשות השחיתות החמורות בצמרת  הרש"פ, הוא רוצה לנתב את הזעם העממי נגדו ונגד שני בניו ושאר בכירי צמרת פת"ח לעבר ארה"ב וישראל בטענה כי פסגת בחריין היא קנוניה לחסל את הבעיה הפלסטינית.

ב-15 בחודש נועד מחמוד עבאס עם נציגי השביבה של פת"ח בגדה ובהם נציגי מועצות הסטודנטים באוניברסיטאות הגדה המזוהות ונתמכות על ידי תנועת פת"ח.

גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי יו"ר הרש"פ החל להשתמש בשיטותיו של יאסר ערפאת ולהסית לאלימות נגד ישראל באמצעות רמזים, גורם שנכח בפגישה אמר כי משפט המפתח בה היה "ירושלים ופלסטין אינן למכירה", לדבריו, המשתתפים בפגישה מקרב הדור הצעיר של פת"ח הבינו היטב כי מחמוד עבאס דורש מהם להצית את השטח לקראת ועידת בחריין ובמהלכה.

למחרת המפגש, ב-16 ביוני התראיין מחמוד אלעאלול, סגן יו"ר תנועת פת"ח ב "רדיו פלסטין" והסביר את מה שעומד לקרות בשבוע הבא:

"בשלב הבא נראה פעילות עממית זועמת  שמטרתה להעביר מסר ברור כי עמנו מאוחד להאבק נגד כל הנסיונות לפגוע בבעיה הפלסטינית".

סימן מדאיג נוסף לכוונותיו של יו"ר הרש"פ הינו כרוז שהפיצה תנועת פת"ח ב-16 ביוני שבו היא מבטלת את קריאתה הקודמת לשביתה כללית בשטחים ב-25 ביוני, יום כינוס הסדנה הכלכלית בבחריין, והמרתה ל-3 ימי תהלוכות ועימותים עם כוחות צה"ל בגדה ב-24 , ב-25 וב-26 ביוני.

לכך יש להוסיף את הקריאות של ארגוני חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית להגביר את העמותים עם כוחות צה"ל.

כל הפלגים הפלסטינים ישתתפו בועידה נגדית שתתקיים בבירות בלבנון נגד "עסקת המאה" שתתקיים במקביל לכינוס הסדנה הכלכלית בבחריין.

מאמץ ההסתה של תנועת פת"ח שמחמוד עבאס עומד בראשה לעימותים עם כוחות צה"ל צריך להדאיג מאוד את הדרג המדיני והביטחוני בישראל,יו"ר הרש"פ מותיר מאחור, באופן זמני, את המחלוקת העמוקה עם ארגון חמאס, ומשלב עמו זרועות בשבוע הבא לפעילות מחאה מדינית נגד ועידת בחריין ובשטח עצמו פעילות הפגנות נגד כוחות צה"ל.

מה תהיה מידת שיתוף הפעולה של תושבי הגדה והאם יענו לקריאות של מחמוד עבאס וארגון חמאס להסלמה נגד ישראל? האם תושבי הגדה רוצים באינתיפאדה חדשה?

קשה להשיב על השאלה הזו, ביום שלישי הבא יסתיימו בחינות הבגרות בבתי הספר התיכוניים בגדה  ולכאורה יכולה תנועת פת"ח לנסות ולגרור את התלמידים להפגנות.

פעילים בפת"ח אומרים כי מחמוד עבאס נחוש להוציא את אנשיו להפגנות ברחובות נגד "עסקת המאה" ובמחסומי צה"ל בגדה גם אם הדבר יצריך  תשלום מזומנים למארגנים ולמשתתפים בהפגנות כדי להביע את התנגדותו למהלך האמריקני-ישראלי

ישראל צריכה להזהיר את מחמוד עבאס מפני המגמה שלו להתסיס את השטח, בתוקף היותו יו"ר פת"ח הוא האחראי הראשי לכרוז שפורסם והקורא ל-3 ימי עימותים עם צה"ל בשבוע הבא.

בכל מקרה, צה"ל צריך לתגבר את כוחותיו בשטחי הגדה כבר בימים הקרובים ומערכת ההסברה הישראלית צריכה להבהיר כי מחמוד עבאס מנסה לגרור את השטח לאלימות כדי לטשטש את פרשות השחיתות ברש"פ ואת הסרבנות שלו לכל תהליך מדיני.

לא מן הנמנע שמחמוד עבאס ינסה ליזום פרובוקציה כלשהי בהר הבית בשיתוף פעולה עם מועצת הווקף הירדנית כדי להוסיף נופך דתי להסתה שלו נגד ישראל כדי לשלהב את הרחוב ולשווק מחדש את הסיסמא השקרית כי "מסגד אל-אקצא בסכנה".

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי