הרש"פ נגד המשלחת הפלסטינית לבחריין

בעקבות הביקורת ברחוב הפלסטיני הורה יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס למנגנוני הביטחון שלו לפעול נגד חברי משלחת העסקים הפלסטינית שנסעו לכינוס הכלכלי בבחריין, חברי המשלחת שבו בסוף השבוע לבתיהם בגדה.
מנגנון המודיעין הכללי של הגנרל מאג'ד פרג' פשט לפנות בוקר בעיר חברון על ביתו של איש העסקים צאלח אבו מיאלה, עצר אותו והחרים מסמכים.
אח"כ צרו אנשי המנגנון הכללי על ביתו של איש עסקים נוסף אשרף ראנם  במשך 3 שעות ולא הצליחו לעוצרו, בעקבות התערבות כוחות צה"ל הם נאלצו לסגת מהמקום.
השיח' אשרף ג'עברי,ראש המשלחת הפלסטינית לדיונים בבחריין, מתגורר אף הוא בחברון, ביתו סמוך למערת המכפלה בשטח הנתון לשליטת צה"ל ולכן נמנעו אנשי הרש"פ מלנסות ולעוצרו מכיוון שמדובר בהפרת הסכם חברון.
איש העסקים הפלסטיני מוחמד מסאד מג'נין סיפר שקיבל אזהרה מהשב"כ הישראלי כי מנגנון המודיעין הכללי של מאג'ד פרג' ניסה לשכור את שירותיו של עבריין ישראלי מחיפה כדי שיתנקש בחייו בעת עבודתו בעיר.
מסאד ביטל את נסיעתו לבחריין ולא יצא עם שאר חבריי המשלחת בעקבות חילוקי דעות שהתגלעו בינהם אך הרש"פ הכריזה עליו כמשתף פעולה עם ישראל וכבוגד.
בקרב חברי המשלחת הפלסטינית שנסעה לבחריין יש זעם רב על ארה"ב.
חבר במשלחת סיפר כי האמריקנים הבטיחו לחברי המשלחת הגנה מפני התנכלויות של הרש"פ והניסיונות לפגוע בהם והם מצפים שארה"ב תעמוד בהבטחתה.
גורמים בפת"ח אומרים כי כל אנשי העסקים הפלסטינים שנסעו לבחריין  בניגוד לחרם שהטילה הרש"פ על הכינוס הם בוגדים וכי הם יועמדו לדין ויענשו.
ברחוב הפלסטיני נמתחת ביקורת על אוזלת ידו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שלא הצליח למנוע את השתתפות מדינות ערב בכינוס בבחריין ואת נסיעתם של חברי המשלחת הפלסטינית לשם, "היינו צריכים לעצור אותם לפני הנסיעה ולא אחריה" אמר גורם בכיר בפת"ח.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי