איראן העבירה טילים מדוייקים לחמאס

איראן מהדקת את הברית שלה עם חמאס כנגד ישראל.
ידע טכנולגי שהועבר מאיראן לארגון חמאס הביא לכך שהוא ייצר טילים מדוייקים לפגיעה במטרות בישראל.
העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", הנחשב לשופרו של ארגון חזבאללה, פירסם ב-10 באוגוסט כתבת שער המסכמת את ביקור משלחת חמאס בטהרן בחודש שעבר בראשותו של צאלח אלעארורי סגן יו"ר הלשכה המדינית ואיש הקשר של התנועה לאיראן ולחזבאללה.
לדברי העיתון, הביקור היווה "שלב חדש-ישן" בברית בין איראן לחמאס וארגון מחדש של "ציר ההתנגדות" בהתאם למה שהיה לפני פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011.
משלחת חמאס הסכימה לעיקרון כי "במקרה של פרוץ מלחמה נגד אחד הצדדים בציר ההתנגדות, שאר חברי הציר יסייעו לו כדי למנוע את שבירתו".
גורם בכיר בחמאס אישר כי העיקרון הזה יחול על רצועת עזה נוכח העובדה שצה"ל ערך באחרונה תרגיל גדול המדמה התקפה על הרצועה.
במפגש בטהרן אושר עיקרון "איחוד החזיתות ואחדות הגורל" בין חמאס לאיראן באופן רשמי והדבר הפך לחלק ממדיניות "ציר ההתנגדות".
העיתון חשף כי איראן העבירה לחמאס את הטכניקה של הטילים המדוייקים, מספר הטילים המדוייקים שבידי חמאס "הינו סוד שהאוייב יגלה אותו במלחמה הבאה".
המנהיג הרוחני עלי ח'מינאי אמר בתום המפגש :" בשנים שעברו הפלסטינים נלחמו באבנים, עכשיו הם מצויידים בטילים מדוייקים במקום אבנים".
הוא הוסיף: "יהיו התנאים והנסיבות אשר יהיו, הרפובליקה האסלאמית תעמוד לצד העם הפלסטיני וההתנגדות שלו בכל המשאבים שלה עד שחרורה של פלסטין".
עוד חושף העיתון כי שבוע לפני ביקור משלחת חמאס בטהרן דחתה חמאס דרישה סעודית לנתק את היחסים עם איראן, סעודיה העבירה מסר כי אם זה לא יקרה היא תנתק את יחסיה עם חמאס אולם התנועה השיבה כי אם סעודיה תבצע את איומה היא שתפסיד ולא חמאס, גם מצרים ניסתה לחבל בביקור בכך שמנעה מאסמעיל הניה לצאת לאיראן דרך שטחה.
בפגישה של משלחת חמאס עם המנהיג העליון ח'מינאי השתתף גם הגנרל קאסם סולימאני מפקד גיס "אלקודס" ב "משמרות המהפכה" וחמאס העבירה איגרת מאסמעיל הניה למנהיג ח'מינאי  שבה ארבעה סעיפים:
הסכנות של "עסקת המאה" על האזור והאסטרטגיה של חמאס להתמודד עמן, ההערכה של חמאס לאופן שבו יעמדו מדינות האזור מול העסקה, הערכת חמאס לגבי ההסלמה האזורית ומנגנון ההתעמתות עמה ותודה של תנועת חמאס לאיראן על תמיכתה בהתנגדות.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי