הרש"פ מנסה להסתיר אונס תיירת בבית לחם

צעירים פלסטינים ביצעו אונס קבוצתי בתיירת שביקרה בעיר בית לחם ושדדו את כספה.
המשטרה הפלסטינית עצרה את התוקפים אך מנסה להסתיר את דבר האונס בטענה שהוא יפגע ב"אינטרס הלאומי" ובענף התיירות בבית לחם.
פרשת האונס הקבוצתי של תיירת זרה בבית לחם לפני כמה ימים הינה שיחת היום בשטחים, החשודים במעשה נעצרו אך הרש"פ מנסה לטשטש את המעשה ושומרת על איפול למרות שהחשודים הודו במעשה וזוהו על פי עדויות של עדי ראיה.
ניסיונות הרש"פ לטשטש את הפרשה מעוררות זעם בקרב ארגוני נשים בגדה ועיתונאים פלסטינים שרואים בה דוגמא נוספת כיצד הרש"פ שמה ללעג את שלטון החוק בשם "השמירה על האינטרס הלאומי".
גורם בכיר ברש"פ הביע חשש כי האירוע יפגע בתיירות באזור בית לחם ובפרנסת התושבים העובדים בענף התיירות.
סוכנות הידיעות הפלסטינית העצמאית "אמד" דיווחה ב-4 במרץ כי 5 צעירים פלסטינים תקפו רופאה זרה שסיירה בעיר בית לחם בלווית מדריך מקומי, הם איימו עליהם בנשק קר, שדדו את כספם ואנסו את הרופאה כשהם מצלמים את המעשה.
התוקפים נעצרו על ידי המשטרה הפלסטינית והודו בחקירתם במעשה.
גורמים בבית לחם סיפרו כי התוקפים הינם מהכפרים בתיר ונחאלין באזור בית לחם וכי בחלק ממשפחותיהם יש "שהידים", כלומר צעירים שנהרגו בעימותים עם כוחות צה"ל.
מייד לאחר מעצר החשודים, החלו בני משפחותיהם להפעיל קשרים בפרקליטות ובמשטרה הפלסטינית כדי למנוע את העמדת 5 התוקפים לדין והחלו מגעים בין ראשי השבטים באזור בית לחם לבין משפחתו של המדריך המקומי שהותקף לסגור את הפרשה בתשלום פיצוי כספי ללא העמדה לדין של התוקפים.
השיח' חלפ אלעביידי, שהנאנסת שהינה רופאה מפולין התארחה בביתו, סיפר ב-4 במרץ לתחנת הרדיו המקומית "מוואל" כי הוא דורש להטיל עונש חמור על התוקפים.
הוא הוסיף כי הם סחטו את בעלה של הרופאה שנאנסה ולקחו ממנו סכום של עשרת אלפים שקלים בתמורה לכך שלא יפרסמו ברבים את צילומי האונס.
לואי ארזיקאת,קצין בכיר במשטרה הפלסטינית באזור בית לחם פירסם הודעה רשמית על מעצרם של החשודים אך השתמש במילה" פשע" כשהוא מסתיר את דבר האונס.
על פי הודעתו, התוקפים הגיעו בכלי רכב בלתי חוקי לבית לחם, התחזו לאנשי ביטחון תקפו את התיירת והמדריך המקומי ושדדו את כספם.
בסוף ההודעה הוא ביקש "לשמור על דיוק בפרסום הידיעות ולא למהר בפירסום לטובת האינטרסים של המולדת והאזרחים".
גורמים בתנועת פת"ח אומרים כי האונס של התיירת בבית לחם הינו פשע ראשון מסוגו שבוצע בעשרות השנים האחרונות בשטחי הגדה וכי מדובר ב"אות קין" על החברה הפלסטינית שהכנסת האורחים אצלה הינה ערך ראשון במעלה.
עם זאת,המשטרה הפלסטינית ממשיכה להסתיר את דבר האונס שהתפרסם גם ברשתות החברתיות והיא הפכה לדוגמא נוספת של חוסר האמינות שלו זוכים מנגנוני הרש"פ בשטחים.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי