הרש"פ משתמשת בדת האיסלאם כנשק נגד הנורמליזיציה

 

הרש"פ מנסה לפגוע בהסכם הנורמליזציה ולהכשיל עלייה של עולי רגל מאיחוד האמירויות למסגד אלאקצא.

המופתי של הרש"פ פירסם פסק הלכה האוסר על תושבי איחוד האמירויות לבקר במתחם הר הבית או להתפלל במסגד אלאקצא.

 

 

על פי מקורות בכירים בפת"ח,הנהגת הרש"פ נמצאת בהיסטריה מוחלטת בעקבות ההודעה הדרמטית על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו, הוא חש נבגד על ידי איחוד האמירויות וסעודיה וחושש מפני הסחף המתקרב שבו מדינות ערביות נוספות יחתמו על הסכם נורמליזציה עם ישראל מבלי לעשות לו חשבון בעוד אוייבו המר מוחמד דחלאן מתחזק ומתכנן את צעדיו בקפידה בעזרת ארה"ב וישראל כדי להפוך ליו"ר הרש"פ הבא על אפו ועל חמתו.

על פי הנחיית מחמוד עבאס פנה מזכ"ל הועד הפועל של אש"פ, צאיב עריקאת, אל שר החוץ הסעודי פייצל בן פרחאן כדי לברר מה קורה, על פי גורמים בפת"ח, שר החוץ הסעודי הביע תמיכה בהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות אך הודיע לעריקאת כי עמדת סעודיה לא השתנתה ביחס לבעיה הפלסטינית וכי היא ממשיכה לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים ובפיתרון בעיית הפליטים.

מחמוד עבאס לא נרגע, הוא עושה הכל כעת כדי לנסות ולטרפד את הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ולנסות למנוע חתימת הסכמים נוספים, הוא מכנס את כל הפלגים הפלסטינים, כולל חמאס הג'יהאד האסלאמי, ומחבק אותם אל חיקו, מזרז את ההתקרבות בין תנועת פת"ח לתנועת חמאס ורותם כל כלי נשק אפשרי נגד הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות.

שימוש פוליטי בדת האיסלאם

אחת השיטות של מחמוד עבאס היא לרתום לשירותו את דת האיסלאם כדי להילחם בנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב.

בחודש יולי בשנה שעברה, הותקף בהר הבית הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד שהגיע כדי להתפלל במסגד אלאקצא.

הוא הגיע לישראל במסגרת משלחת של משרד החוץ הישראלי והוא הותקף פיזית בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים על ידי תושבים פלסטינים ופעילים של פת"ח בעקבות ההסתה של הרש"פ נגד הביקור.

 במהלך ביקורו נזרקו לעברו כיסאות פלסטיק, פעילים פלסטינים ירקו עליו וקראו לעברו קריאות גנאי:" ציוני זבל,לך להתפלל בבית כנסת אל תתפלל במסגד אלאקצא".

עכשיו רוצה הרש"פ לעשות תרגיל דומה לעולי רגל מאיחוד האמירויות שאמורים להגיע בקרוב לביקור בישראל ולהתפלל במסגד אלאקצא, לשם כך גייס יו"ר הרש"פ את השיח' מוחמד חוסיין, המופתי של ירושלים והרש"פ, המשמש כחרב להשכיר.

השיח' מוחמד חוסיין פירסם ב-17 באוגוסט פסק הלכה(פתווא-בערבית) שאוסר על תושבי איחוד האמירויות לבקר במסגד אלאקצא בהר הבית או להתפלל בו בעקבות הסכם הנורמליזציה בין ארצם לבין ישראל.

פסק ההלכה הזה פורסם כהמשך לפסק הלכה אחר שכבר פורסם בשנת 2012 האוסר על איסור ביקור או תפילה במסגד אלאקצא לכל מי שמנרמל את היחסים עם ישראל.

פסק ההלכה של  השיח' מוחמד חוסיין משנת 2012 קובע קריטוריונים למי מותר לבקר בהר הבית ולהתפלל באלאקצא מלבד מי שנירמל יחסים עם ישראל.

פסק ההלכה החדש של השיח' מוחמד חוסיין נעשה כצעד תגובה של הרש"פ להודעת איחוד האמירויות בשבוע שעבר כי תוכנית השלום האמריקנית"עסקת המאה" מאפשרת לכל המוסלמים לבקר במסגד אלאקצא ולהתפלל בו וכי כל המקומות הקדושים בירושלים יהיו פתוחים בפני כל המתפללים מכל הדתות.

ברש"פ לא מנסים להסתיר את העובדה כי הם עומדים מאחורי פסק ההלכה החדש, גורמים ברש"פ אומרים כי פסק ההלכה פורסם במסגרת התגובה הפלסטינית החזקה על המהלך של איחוד האמירויות המתואר כ"בגידה" ו"תקיעת סכין בגבם של הפלסטינים".

ברש"פ טוענים כי אבו דאבי  מעורבת בקנוניה שמטרתה לחסל את הבעיה הפלסטינית ולגרום לפלסטינים לאבד את זכויותיהם בארצם.

לרש"פ אין שום מעמד בהר הבית, על פי הסכם השלום בין ישראל לירדן משנת 1994, ירדן הינה האפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים, כולל בהר הבית, אולם ירדן שילבה, לפני יותר משנתיים, שרים ברש"פ ופעילים בכירים של פת"ח במועצת הווקף האסלאמי בירושלים ובכך נתנה "דריסת רגל" לרש"פ ואפשרות להשפיע על הנעשה במסגדי הר הבית.

ישראל היא הריבון בהר הבית והיא שמאפשרת לכל בני הדתות לבקר במתחם ולמוסלמים להתפלל בשני המסגדים בהר הבית.

"פסק ההלכה" של השיח' מוחמד חוסיין הוא בגדר הסתה שמטרתו להלך אימים על איחוד האמירויות כדי שתושביו יחששו מלבקר בירושלים והתפלל במסגד אלאקצא ובכך לפגוע בהסכם הנורמליזציה עם ישראל.

לכן, מערכת אכיפת החוק הישראלית חייבת למצות את הדין עם המופתי של הרש"פ ומשטרת ישראל חייבת להיערך בהתאם כדי לאפשר ביקורים של תושבי איחוד האמירויות במתחם הר הבית ותפילה במסגד אלאקצא, ישראל חייבת להגן על הסכם השלום ועל חופש הפולחן.

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי