הרש"פ מרוצה מההחלטה בהאג וסינוואר מאוכזב

הפלסטינים מברכים על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג אך יחיא סינוואר מאוכזב מאוד מכך שההחלטה מאפשרת לישראל להמשיך בלחימה ברצועת עזה. השמחה הפלסטינית היא מאופקת ולא היו גילויי שמחה בשטחים.

הרש"פ בירכה ב-27 בינואר על החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

בהודעת הרש"פ נאמר כי  מדובר ב"החלטה היסטורית, העולם יזכור כי אין מדינה מעל החוק, הצדק חל על כולם, ההחלטה שמה קץ לתרבות הפשע וההימלטות מהעונש של ישראל".

הרש"פ טוענת כי ישראל נכשלה בהבאת הוכחות משכנעות כי היא לא הפרה את את האמנה למניעת השמדה המונית וכי “היא סיפקה לבית הדין הבינלאומי שקרים”.

הרש"פ קראה לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל להפסיק את פעולות התוקפנות הנמשכות שלה נגד רצועת עזה ואת "ההשמדה ההמונית" ולאפשר הכנסת סיוע הומניטארי.

שר החוץ הפלסטיני ריאד אלמאלכי הודה לדרום אפריקה וקרא לישראל לכבד את החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

גם תנועת חמאס בירכה על החלטת בית הדין בהאג, סאמי אבו זוהרי, ראש המחלקה המדינית של חמאס בחו"ל אמר כי ההחלטה היא התפתחות חשובה שמסייעת בבידוד ישראל וחשיפת פשעיה ברצועת עזה, הוא קרא לנקיטת צעדים לחייב את ישראל למלא אחר החלטת בית הדין.

אולם, על פי גורמים ברצועת עזה, יחיא סינוואר מלא מרירות ומאוכזב מאוד מהחלטת בית הדין בהאג, הוא תלה תקוות רבות בכך שבית הדין יפרסם צו זמני המורה לישראל לעצור את הלחימה ברצועת עזה ויורה לה לאפשר חזרת התושבים לצפון הרצועה.

חמאס ממשיכה לאיים על ישראל, בהודעה ששודרה ברדיו של הזרוע הצבאית ב-27 בינואר נאמר "אנו לא ממליצים למתנחלים לחזור לעוטף עזה, בעוד שנים נסתער עליו שוב מצפון ומדרום, הלחימה בעזה היא רק קצה הקרחון".

הפלסטינים מעודדים מעצם כינוס בית הדין הבינלאומי לדון בצעדים נגד ישראל, הדבר יוצר אצלם תקווה כי העולם יתחיל כעת ליישם את החוק הבינלאומי ולאכוף אותו על ישראל.

עם זאת, ברצועת עזה ובשטחי יהודה ושומרון לא היו שום גילויים של שמחה מההחלטה של בית הדין הבינלאומי.

לכן חשוב מאוד שישראל תמלא אחר ההחלטה שהתקבלה ותגיש לבית הדין הבינלאומי את הדו"ח שביקש בתוך חודש ימים, בינתיים היא יכולה להמשיך בלחימה ברצועת עזה, אסור לה לספק כעת שום תחמושת מדינית ומשפטית לאויביה לפנות שוב לבית הדין בתלונה כי אינה מיישמת את החלטותיו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי