הכישלון של יחיא סינוואר בחודש רמדאן

יחיא סינוואר נחל כישלון חרוץ בניסיון שלו לנצל את חודש רמדאן להבעיר את שטחי יו"ש וערביי ישראל. עכשיו הוא מטיל את יהבו על איראן שתציל את שלטונו ברצועת עזה, כוחות הביטחון של ישראל חייבים להמשיך ולתחזק את המתחם הקדוש בהר הבית ברגישות אך בתקיפות, מדובר בחבית חומר נפץ שעלולה להתפוצץ בכל רגע.

 ישראל הצליחה לסכל את תוכניתו של יחיא סינוואר להתסיס את ערביי ישראל ואת הפלסטינים ביהודה ושומרון במהלך חודש רמדאן וזה הישג ביטחוני חשוב שאם ישראל תמנף אותו באופן הנכון הוא יסייע לה במיטוט שלטון חמאס ברצועת עזה.

יחיא סינוואר תלה תקוות רבות בחודש רמדאן ותכנן להבעיר את השטח באמצעות מהומות במסגד אלאקצא, אך כוחות המשטרה והשב"כ נערכו הפעם היטב בהר הבית וביהודה ושומרון וסיכלו את תוכניותיו.

מעצרי המנע של מסיתים,נוכחות משטרתית מוגברת ופריסה נכונה של כוחות הביטחון השיגו את התוצאה שהיוותה אכזבה גדולה ליחיא סינואר.

ההסתה השקרית של חמאס ברשתות החברתיות לא הצליחה להניע את ההמונים לצאת ולהתעמת עם כוחות הביטחון של ישראל.

גם ההחלטה הנכונה של הדרג מדיני, בניגוד לעמדתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ערב הרמדאן בנושא ההגבלות על העלייה להר הבית וההחלטה שלא למנוע כניסת ערביי ישראל להר הבית סייעה להרגעת הרוחות.

גם לירדן היה הפעם אינטרס חזק לשמור על רגיעה בהר הבית והווקף המוסלמי שכפוף לממשלת ירדן שיתף פעולה באופן הדוק עם משטרת ירושלים בהרגעת הרוחות במהלך חודש רמדאן.

אחת הסיבות להצלחת המאמץ של כוחות הביטחון לשמור על הרגיעה במהלך רמדאן הוא ההבנה וההפנמה שהר הבית הוא המפתח לרגיעה, הוא חבית חומר הנפץ שאם מרחיקים ממנה את החומרים הנפיצים במהלך רמדאן מונעים את הפיצוץ הגדול, מדובר במקום הרגיש ביותר בעולם מבחינה דתית וביטחונית והגיעה העת שישראל תדע לנהל אותו בתקופות רגישות מבחינה ביטחונית.

אילו נהגו כך כוחות הביטחון בעבר הם היו מונעים הרבה מעשי טרור ואלימות בשנים עברו על רקע המתרחש בהר הבית.

יחיא סינוואר סמך על כך שכוחות הביטחון של ישראל יעשו טעויות בטיפול באתר הקדוש והרגיש הזה במהלך חודש רמדאן שאותן הוא יוכל לנצל לטובתו, אך הוא התבדה.

חודש רמדאן חלף ללא אירועים מיוחדים בתוך הר הבית או ביהודה ושומרון למעט פיגועים ספורדיים וזהו הישג חשוב של כוחות הביטחון וכישלון גדול ליחיא סינוואר אשר מהמר כעת על כך שאיראן תציל את שלטונו ברצועת עזה.

את ההישג הזה יש לתרגם בהקדם להגברת הלחץ הצבאי ברצועת עזה כדי לשחרר את החטופים הישראלים שמוחזקים בדרום הרצועה ולחסל את הצמרת הצבאית של חמאס.

יחיא סינוואר מוליך שולל את ישראל וסוחט אותה, אין לו כוונה לשחרר את כל החטופים,בכל תרחיש הוא ישמור כמה מהם כדי להבטיח את ביטחונו האישי ולהמשיך בסחיטת מדינת ישראל ליתורים אסטרטגיים שישרתו את חמאס, צריך להגביר את המאמץ המודיעיני, להגיע אליו ולחסלו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי