טורקיה מסייעת לחמאס להונות את הקהילה הבינלאומית

טורקיה נערכת לסייע לחמאס בקמפיין שקרי בקרב מדינות אירופה כי חמאס היא תנועה פוליטית שמוכנה גם לקבל שלטון אחר ברצועת עזה. מי שיוביל את הקמפיין הוא שר החוץ הטורקי הקאן פידאן שהיה במשך שנים רבות ראש המודיעין הטורקי ומכיר מקרוב את הפעילות והאידיאולוגיה הרצחנית של חמאס.

שר החוץ הטורקי הקאן פידאן הינו דיפלומט מוכשר מאוד, לפני תפקידו הנוכחי הוא שימש כראש המודיעין הטורקי במשך כ-13 שנים, הוא נחשב כנאמנו של נשיא טורקיה רג'ב טייפ ארדואן ולפני כמה חודשים הוא מונה לתפקיד שר החוץ.

הקאן פידאן מכיר היטב את ארגון החמאס, את ההנהגה המדינית וגם את ראשי הזרוע הצבאית של חמאס.

באישורו ובאישור הנשיא ארדואן, מאז 2011 פועלת באיסטנבול השלוחה של הזרוע הצבאית של חמאס שמכווינה פיגועי טרור בתוך יהודה ושומרון.

כל הדרישות של ישראל מטורקיה במהלך השנים האחרונות לסגור את משרדי השלוחה הזו הושבו ריקם.

הקאן פידאן מכיר היטב את האידיאולוגיה החמאסית של השמדת ישראל באמצעות מאבק מזויין ("התנגדות"), אבל, על פי גורמים טורקים,הוא פנה באחרונה להנהגת חמאס ושאל אותה לגבי עמדתם ביחס ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה.

גרמים בחמאס אמרו כי הנהגת חמאס השיבה לו שהיא איננה עומדת על כך שהיא תשלוט ברצועת עזה והיא מוכנה לקבל ממשלה זמנית חיצונית, בהסכמת כל הפלגים הפלסטינים, שתהייה ממשלת מומחים שתשלוט ברצועת עזה ושתשקם אותה מהריסות המלחמה.

עוד נמסר לו מפי הנהגת חמאס, כי הזרוע הצבאית של הארגון "עז א-דין אלקסאם" תפורק ברגע שתוקם מדינה פלסטינית והיא תהפוך לחלק מהצבא הפלסטיני העתידי.

הקאן פידאן ביקש את העמדה הזו של הנהגת חמאס כדי לשכנע את מדינות אירופה בצורך לתמוך בהכרה במדינה פלסטינית וכדי לייפות את תדמיתו של ארגון הטרור חמאס.

המאמץ  הדיפלומטי של שר החוץ הקאן פידאן למען חמאס הוא בהתאם להנחיית הנשיא ארדואן כדי להגביר את התמיכה העולמית בפלסטינים ברצועת עזה ולהראות לקהילה הבינלאומית שתנועת חמאס איננה תנועת טרור אלא תנועה פוליטית, הנשיא ארדואן השמיע את השקר הזה עשרות פעמים בשנים האחרונות.

שר החוץ הטורקי הקאן פידאן יודע היטב שמטרתה של חמאס היא השמדת ישראל והקמת "פלסטין" מהים עד הנהר, אבל הוא מוכן להירתם להפצת השקרים של חמאס בקרב הקהיליה הבינלאומית ולהפוך לשופר של ארגון טרור.

הגיעה העת שמשרד החוץ ומערכת ההסברה הישראלית יוקיעו את השקרים של נשיא טורקיה ארדואן ושר החוץ שלו הקאן פידאן וינקטו גם מהלכים בשטח להגביל את הפעילות של טורקיה בהר הבית ובמזרח ירושלים.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי