צה"ל חיסל 750 מחבלים באזור רפיח, רבים נמלטו מחשש לחייהם

צה"ל יסיים בקרוב את המבצע הצבאי באזור רפיח וישנה את היערכותו ברצועת עזה. הצבא עדיין לא השיג את מטרות המלחמה ובפניו שורה של משימות חשובות, הוא חייב לגלות סבלנות, נחישות ודבקות במשימה.

גורמים בכירים בצה"ל מעריכים כי בתוך כמה ימים צה"ל יוכל להכריז כי חטיבת רפיח של חמאס הוכרעה וכי הסתיים השלב העצים של התמרון הקרקעי הצה"לי ברחבי הרצועה.

 

צה"ל מתכנן להעביר כוחות מהרצועה לגבול הצפון כדי להתמודד עם האיום של חזבאללה והא נערך לעבור לשלב ג' ברצועת עזה, דהיינו מעבר לשלב של פשיטות ממוקדות, בהסתמך על מידע מודיעיני מדוייק, על יעדי טרור של חמאס.

 

האמת חייבת להיאמר, צה"ל לא הכריע את הזרוע הצבאית של חמאס ולא השיג את מטרות המלחמה ברצועה גם אחרי תשעה חודשים של לחימה.

 

ככל הנראה, צה"ל יצטרך להשאיר שתי אוגדות ברצועת עזה כדי להמשיך ולהילחם נגד חמאס ולסכל את הניסיונות שלו לשקם את כוחו הצבאי, להקים מחדש את המסגרות הצבאיות שצה"ל פירק ולייצר מחדש רקטות ופצצות מרגמה.

 

על פי גורמים צבאיים, אוגדה 162 של צה"ל חיסלה עד כה 750 מחבלים מתחילת הפעולה שלה ברפיח, אלפי מחבלים נמלטו מרפיח מחשש לחייהם ורק כרבע מהמחבלים נותרו בשטח כדי להילחם מול צה"ל.

 

מתוך כ-4500 מחבלים שהיו באזור רפיח רבים מהם נמלטו כבר בתחילת המבצע של צה"ל אל אזורים בח'אן יונס ובמוואסי.

 

צה"ל עדיין צריך להכריע גדוד של חמאס בתל אלסולטאן וגדוד נוסף במחנה הפליטים שאבורה.

 

חייילי צה"ל מוכיחים יכולת לחימה גבוהה אבל ייקח עוד זמן לא מועט כדי לסיים את המשימה ברפיח.

 

צה"ל מתכוון להשאיר כוחות באזור רפיח כדי שימשיכו בהשמדת מנהרות ההברחה ב"ציר פילדלפי" כדי לחסום לגמרי את תופעת ההברחות של אמצעי לחימה ממצרים לחמאס ברצועת עזה.

 

ישראל חייבת להחזיק בציר הזה  ולבנות בו מערך ביצורים  גדול להישארות של קבע.

 

ציר נוסף שישראל חייבת לאחוז בו חזק מבחינה צבאית הינו "מסדרון נצרים" שמבתר את הרצועה לשני חלקים ומונע חזרת מחבלים מדרום לצפון הרצועה.

 

לצה"ל יש פעילות של עוד חודשים רבים ברצועה, גם לאחר כיבוש כל אזור רפיח, הוא חייב לנסות ולאתר את ההנהגה הצבאית של חמאס בראשות יחיא סינוואר ולהשמידה, ולהחזיר את החטופים.

 

כמו כן הוא חייב להשמיד את מערך המנהרות של חמאס ולהתחיל בהרס התשתית האזרחית של חמאס ברצועה.

 

יש עדיין עבודה רבה,לפחות של כמה חודשים, כדי להשיג את מיטוט שלטון חמאס וצה"ל חייב לגלות נחישות ודבקות במשימה הזו.

 

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי