חמאס מאבדת בהדרגה שליטה אזרחית ברצועת עזה-אנרכיה ביטחונית

גורמים מקומיים ברצועת עזה מדווחים כי תנועת חמאס מאבדת בהדרגה את השליטה הביטחונית האזרחית ברחובות הרצועה וברוב חלקיה יש אנרכיה ביטחונית. בחמאס מאשימים את ישראל כי היא אחראית לאנרכיה הביטחונית והיא מעודדת אותה כדי למוטט את שלטון חמאס ברצועה וליצור שלטון חלופי.

תושבים ברצועת עזה טוענים כי תנועת חמאס מאבדת שליטה בהדרגה על הרחובות ברצועת עזה.

באזורים רבים מתפשטות תופעות של פשע, מעשי רצח, גניבות וביזה, מצב של אנרכיה ביטחונית בתחום האזרחי.

יש דיווחים של אזרחים על גניבות מבתים מאוכלסים או בתים הרוסים,תקיפת בתי חולים ושיירות של הסיוע ההומניטרי ומעשי בריונות נגד התושבים ברחובות הרצועה.

גורמים בתנועת פת"ח אומרים כי ישנם פעילים שמנצלים את האנרכיה הביטחונית לחיסולי חשבונות על רקע אישי, נקמת דם או על רקע פוליטי של סכסוכים מתקופת האינתיפאדה הראשונה בסוף 1987.

חלק מהנרצחים ברצועה במהלך האינתיפאדה הראשונה , היה על רקע האשמות בשיתוף פעולה עם ישראל, עכשיו מנצלים קרוביהם של הנרצחים את האנרכיה הביטחונית לחסל חשבונות עם הרוצחים.

על פי דיווחים של מקורות עזתיים, בחודש יוני נרצחו 14 בני אדם, בחודש מאי נרצחו 21 בני אדם במסגרת תופעת הפשיעה ברחובות באזורים בצפון הרצועה, ברפיח ובח'אן יונס וגם במרכז הרצועה במחנות הפליטים בדיר אלבלח ונוצייראת.

הנהגת חמאס מודאגת מהתופעות האלה וחוששת שישראל תנצל את האנרכיה הביטחונית כדי למוטט את שלטון חמאס ברצועה.

תושבים ברצועת עזה מדווחים על קבוצות של חמושים מחמולות שונות שמתארגנות מדי יום ותוקפות בתים ומחסנים שבהן יש חבילות מסון של הסיוע ההומניטרי, הן גם תוקפות עוברים ושבים ברחובות ושודדות את כספם, גם חלפני כספים הותקפו בצפון הרצועה.

חמושים פרצו גם לבית החולים שדה הירדני בשכונת תל אלהווא בעיר עזה. ניסו לחטוף את אחד המטופלים ובזזו רכוש של בית החולים.

התמונה המצטיירת כרגע היא שכוחות הביטחון של משרד הפנים של חמאס אינם יכולים להשתלט על האנרכיה הביטחונית ומתעלמים מהתלונות הרבות שמגיעות אליהם מהתושבים על מעשי פשע.

בחמאס מאשימים את ישראל כי היא אחראית לאנרכיה הביטחונית והיא מעודדת אותה כדי למוטט את שלטון חמאס ברצועה וליצור שלטון חלופי.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי