חמאס מעריך כי נתניהו יעצור את המו"מ על עסקת החטופים אחרי נאומו בקונגרס

גורמים בכירים בחמאס מעריכים כי ראש הממשלה נתניהו מושך זמן במו"מ על עסקת החטופים והוא יעצור אותו אחרי נאומו בקונגרס. בירושלים מעריכים כי המשא ומתן יימשך בימים הקרובים בשני ערוצים בקטאר ובמצרים.

בחמאס מודאגים מהנאום של ראש הממשלה נתניהו אתמול בבה"ד 1, בטקס סיום קורס קצינים, שבו הוא חזר בפומבי על ארבעת הקווים האדומים של ישראל בכל הקשור למשא ומתן על שחרור החטופים והפסקת אש ברצועה עזה.

גורמים בכירים בחמאס מאשימים כי נתניהו מנסה להרוויח זמן במשא ומתן וכי הוא גורר רגליים כדי להודיע, אחרי פגישתו הצפויה עם הנשיא ביידן ונאומו בקונגרס ב-24 בחודש, על הפסקת המשא ומתן.

בחמאס טוענים כי הארגון ממתין לתשובה רשמית של ישראל על תשובת חמאס לעסקה שהועברה למתווכות מצרים וקטאר.

הקבינט הביטחוני דן אמש במשא ומתן על עסקת החטופים.

ראש המוסד דוד ברנע אמר לשרים בישיבת הקבינט כי לצד המו"מ לעסקת חטופים, יש להמשיך את הלחץ הצבאי ברצועת עזה.

הוא הצדיק את התעקשותו של ראש הממשלה נתניהו על סעיף החזרה למלחמה.

"בלי עקרון החזרה למלחמה שנתניהו מתעקש עליו לא נוכל לחדש את המלחמה ובלי זה לא ננצח ולא נחזיר את כל החטופים", אמר ברנע לשרים.

מדובר על הכנסת הסעיף הזה במסגרת השלב השני במתווה המסתמן.  לעסקת החטופים.

" זה מה שדרוש לטובת מדינת ישראל. בלי העבודה של צה״ל והכוח שאנחנו מפעילים בעזה לא היינו מגיעים לכלום. ככל שהצבא יעבוד יותר חזק ואגרסיבי בעזה כך נצליח יותר במו״מ. צריך להגביר את הלחץ בעזה", הדגיש ראש המוסד.

ראש השב"כ רונן בר יצא אמש בראש צוות ישראלי לקהיר להמשך הדיונים עם בכירי מערכת הביטחון המצרית על מעבר רפיח ו"ציר פילדלפי".

גורם מדיני בכיר בירושלים מעריך כי המשא ומתן יימשך בשני ערוצים נפרדים בקטאר ובמצרים וכי בקרוב יתקיים מפגש נוסף בדוחא בירת קטאר, לדבריו יש התקדמות בשיחות והצדדים חידדו את חילוקי הדעות ביניהם.

גם ג'ק סאליבאן, היועץ לביטחון לאומי של ממשל ביידן, טען אתמול כי הושגה התקדמות במפגש הפסגה שהיה בדוחא.

הנשיא ביידן אמר אמש כי יש עדיין פערים בין חמאס לישראל אבל " המגמה חיובית והמלחמה חייבת להסתיים."

השיחות נמשכות בינתיים כשישראל מגבירה את הלחץ הצבאי על חמאס ברצועת עזה בניסיון לקדם את המשא ומתן.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי