חסן נצראללה ממתין לתוצאות המשא ומתן בדוחא על עסקת החטופים

המצב בגבול לבנון-ישראל יישאר ללא שינוי בשבועות הקרובים עד שיתבררו תוצאות המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס בשיחות בדוחא. מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה הבהיר כי הוא ממתין לתוצאות המשא ומתן והעריך כי ישראל מותשת ולא השיגה את מטרות המלחמה והיא הולכת לעבר הפסקתה.

חילופי המהלומות בין ישראל לחזבאללה ימשכו בשבועות הקרובים, באותם כללי המשחק שנקבעו בראשית המלחמה, שני הצדדים ממתינים לראות את תוצאות המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס בדוחא, והאם יושג הפסקת אש ברצועת עזה, חזבאללה יפסיק את האש ביוזמתו, ללא שום צורך במתווך בינו לבין ישראל, כך הודיע מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה.

פירוש הדבר כי המצב בגבול ישראל לבנון יישאר ללא פיתרון לפחות כמה שבועות עד שיסתיים המשא ומתן בדוחא.

עם זאת מזכ"ל חזבאללה לוקח בחשבון התקפה ישראלית נרחבת על ארגונו ומזהיר את ישראל מפני ההשלכות של צעד כזה.

מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה נשא ב-10 ביולי נאום בטקס האזכרה של המחבל מוחמד נעמה נאצר ("אבו נעמה"), שחוסל לפני כמה ימים על ידי צה"ל,נאומו היה מלא בביטחון עצמי שבו הדגיש כי ארגונו במצב של מוכנות מלאה לתרחיש הכי גרוע במלחמה הנוכחית שבה טען כי צה"ל הסתבך ואיננו מצליח מזה חודשיים ימים להכריע את המערכה באזור רפיח.

במצב כזה, הוא שואל, כיצד צה"ל מתכנן לחצות את הגבול ולהיכנס לדרום לבנון כשהוא מאויים על ידי הטילים של חזבאללה שיכולים לפגוע בכוחותיו ממרחק של 10 ק"מ?

הדרישה של ישראל להרחיק את כוחות "רדוואן" של חזבאללה מאזור הגבול, לא תפתור את הבעיה של ישראל טען נצראללה.

מזכ"ל חזבאללה שיבח את חמאס על עמידתה האיתנה מול האויב הישראלי ועל כך שמנעה ממנו להשיג ניצחון מהיר ברצועת עזה ובכך הצילה את לבנון שהייתה ראשונה ברשימת האיומים של ישראל.

חסן נצראללה טען שישראל לא השיגה אף אחת ממטרות המלחמה ונחלה כישלון חרוץ במערכה ברצועת עזה.

מבחינת חזבאללה, הבהיר חסן נצראללה, חמאס מנהלת משא ומתן בשם כל ציר ההתנגדות ו"אנו נסכים לכל מה שהיא תסכים".

מזכ"ל חזבאללה חזר והבהיר כי אם חמאס תסכים להפסקת אש ברצועת עזה, הדבר יחייב גם את חזבאללה והוא יפסיק את האש מצדו ללא שום משא ומתן.

בכך למעשה ויתר נצראללה על כל ניסיונות התיווך של צרפת  וארה"ב והניסיונות שלהן להשיג הפסקת אש, הוא לגלג על ישראל ואמר כי היא בעצמה אומרת כי הרחקת חזבאללה למרחק של 8 או 10 ק"מ מהגבול "איננה פותרת את הבעיה.".

נצראללה התייחס לאיומים של שר הביטחון יואב גלנט ואמר "מי שמאיים עלינו לפלוש לאזור שהוא בדרום הליטאני שיסתכל מה קורה באזור רפיח שהינו אזור צר מאוד, לטענתו, צה"ל נכשל ברפיח ו"אם נתניהו רוצה להמשיך במערכה הרי שהוא ייקח את ישראל לאבדון".

נצראללה לא ויתר גם על אלמנט הלוחמה הפסיכולוגית וטען כי צה"ל נמצא בימים הכי קשים בהיסטוריה שלו, הוא סובל ממחסור בכוח אדם ומפגיעה במערכות הריגול שלו שנפגעו על ידי חזבאללה, לכן הוא מנסה לגייס את החרדים, מצבה הכלכלי של ישראל קשה והחברה מותשת, לכן צה"ל ייאלץ להפסיק את המלחמה, העריך חסן נצראללה.

מזכ"ל חזבאללה אישר כי הוא ממתין בעצם לתוצאות המשא ומתן העקיף בין ישראל לבין חמאס בדוחא.

" אנחנו ממתינים לתוצאות המשא ומתן, העולם כולו מבין שישראל איננה יכולה להשיג הכרעה צבאית ויש ללכת להפסקת אש" הבהיר נצראללה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי