הצלחת הסיכולים הממוקדים של בכירי חמאס ברצועת עזה

הרחוב ברצועת עזה נוטה להאמין לגירסא הישראלית כי מוחמד דף אכן חוסל ובחמאס מאשרים כי אכן יש חדירות מודיעיניות של ישראל לתוך שורות הארגון. דובר הזרוע הצבאית של חמאס הודיע כי ארגונו יחשוף בקרוב כיצד הוליך שולל את המודיעין הישראלי.

בעקבות  חיסולו של מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס ושל ראפע סלאמה, מפקד חטיבת ח'אן יונס, בזרוע הצבאית של חמאס מוטרדים מאוד מהצלחת החיסולים הממוקדים שישראל עושה בקרב מפקדי ופעילי הזרוע הצבאית של חמאס.

לדברי גורמים ברצועה, בימים האחרונים היו ניסיונות חיסול נוספים של בכירים בחמאס שמסתתרים במנהרות באמצעות הפצצות מסיביות של חיל האוויר הישראלי, התוצאות לא ידועות עדיין אבל נראה כי הלחץ הצבאי של ישראל על חמאס מתגבר.

בחמאס מסבירים כי  הזרוע הצבאית מתמודדת עם כמה אתגרים ואמצעים שבהם משתמשת ישראל ושמביאים להצלחת הסיכולים הממוקדים.

א.תופעה גוברת של גיוס משתפי פעולה , מקרב תושבי הרצועה, לשורות השב"כ הישראלי תמורת בצע כסף.

ב.הגברת מאמצי ההאזנה של המודיעין הישראלי, בדגש על יחידה 8200,  ברחבי רצועת עזה.

ג. הפקת מידע מודיעיני חשוב מחקירת בכירים בזרוע הצבאית של חמאס שנלכדו על ידי צה"ל וששמות חלק מהם עדיין לא פורסם.

ד.שימוש מתוחכם בבינה מלאכותית.

בחמאס ממשיכים להכחיש כי ישראל חיסלה את מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס, אבל הרחוב ברצועת עזה כבר לא מאמין להכחשות האלה ונוטה לקבל את הגירסא הישראלית.

גורמים בחמאס אישרו אתמול לעיתון "א-שרק אלאווסט" כי אכן יש חדירות מודיעיניות של ישראל לתוך ארגון חמאס אולם טענו כי הארגון מתנהל באופן כזה שהנחת העבודה שלו היא שאכן חדירה מודיעינית  של ישראל אפשרית בכל רגע.

בחמאס מבינים כי ההכחשות שלהם לא משכנעות כבר את הרחוב הפלסטיני והם מנסים להגביר את הלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל, אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, הודיע לפני כמה ימים כי ארגונו יחשוף בקרוב כיצד ארגונו הוליך שולל את המודיעין הישראלי,במשך תקופה ארוכה, לגבי הכוונות שלו לתקוף את ישראל ב-7 באוקטובר.

סביר להניח שחמאס ינסה לשנות את התמונה שישראל מצליחה לצרוב בתודעה הפלסטינית כי השב"כ וצה"ל מצליחים לחסל את ההנהגה הצבאית של חמאס ולהראות שגם לו יש הצלחות חשובות במלחמה נגד ישראל.

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי