החות'ים בתימן דחו הצעה אמריקנית להפסקת ההתקפות על ישראל

גורמים בתימן טוענים כי ארגון "אנצאר אללה" של החות'ים בתימן דחה הצעה אמריקנית לתקן את הנזקים שנגרמו לנמל חודיידה בהתקפה הישראלית האחרונה בתמורה להפסקת ההתקפות על ישראל.

המתיחות בין ישראל לחות'ים בתימן נמשכת בעוד החות'ים נערכים להתקיף את ישראל בתגובה על הפצצת נמל חודיידה בשבת שעברה.

ישראל מאיצה בשליח האמריקני המיוחד לנושא תימן, טים לינדרקינג, שארה"ב תטיל סנצקיות נוספות על החות'ים בתימן כדי להגביר את בידודם הבינלאומי.

גורמים בתימן טוענים כי ארגון "אנצאר אללה" של החות'ים בתימן דחה הצעה אמריקנית לתקן את הנזקים שנגרמו לנמל חודיידה בהתקפה הישראלית האחרונה בתמורה להפסקת ההתקפות על ישראל.

ישראל הפסיקה את מדיניות ההכלה כלפי התקפות החות'ים עליה ושינתה את האסטרטגיה שלה, גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי מעתה תענה כל התקפה חות'ית על ישראל בתגובה חריפה.

ישראל איננה סומכת עוד על הקואליציה הצבאית של ארה"ב ובריטניה שתבלום את ההתקפות של החות'ים על ישראל ולקחה את העניינים לידיה.

ישראל מנסה לשקם כעת את ההרתעה שלה במזרח התיכון אחרי שתל אביב הותקפה בכטב"מ שחדר לתל אביב מסוג "צימאד 3", הרג אזרח ישראלי ופצע עוד 9 אחרים.

נמל אילת הפסיק את פעילותו בעקבות ההתקפות הנמשכות של החו'תים על ישראל בטילים ובכטב"ים והתגובה הישראלית החריפה הייתה מחוייבת המציאות, היא תואמה היטב, מהבחינה המודיעינית, הצבאית והמדינית עם ארה"ב ובריטניה ועם גורמים אזוריים אחרים.

נמל חודיידה הוא יעד כלכלי ואסטרטגי חשוב אין זו פעם ראשונה שהנמל הזה מותקף על ידי האויבים של החות'ים, אבל ההערכה היא שהחות'ים לא יפסיקו את המצור הימי בים האדום בעקבות ההתקפה.

החות'ים מעריכים כי ההתקפות הישראליות על מעוזיהם בתימן יימשכו בגיבוי אמריקני ובריטי כדי לפגוע בתשתית הכלכלית שלהם.

החות'ים הודיעו כי עברו לשלב 5 בהתקפותיהם על ישראל שהוא יתבצע בנשק מתקדם יותר ועל מטרות איכותיות יתר מאשר בשלבים הקודמים עד להפסקת המלחמה ברצועת עזה.

על פי פרשנים במפרץ, העימות  הצבאי בין ישראל לחות'ים בתימן הינו רק בראשיתו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי