"מחנות קיץ"-צה"ל ושב"כ החלו במבצע רחב היקף בג'נין ובטולכרם לסיכול טרור

צה"ל והשב"כ פתחו לפנות בוקר במבצע רחב היקף נגד קיני הטרור בג'נין ובטול כרם לסיכול טרור. מדובר במבצע שימשך מספר ימים והוא הגדול ביותר מאז מבצע "חומת מגן" בשנת 2002.

 נוכח התגברות פיגועי הטרור ביהודה ושומרון והחשש לזליגת הטרור לערים הראשיות בתוך ישראל, אישר הדרג המדיני לצה"ל והשב"כ לפתוח במבצע צבאי נרחב בצפון השומרון,בדגש על הערים ג'נין וטולכרם כדי לסכל טרור.

צה"ל גם פועל במחנה הפליטים אלפארעה בצפון בקעת הירדן, בעיירה טובאס ובעיר שכם.

שם המבצע "מחנות קיץ".

כוחות גדולים של צה"ל נכנסו לפנות בוקר לערים האלה ונכון לשעת כתיבת המאמר דווח על 11 מחבלים הרוגים.

במקביל צה"ל פועל נגד מחבלים גם באזור הבקעה.

במבצע שמתבצע בחיפוי אווירי, משתתפות שתי חטיבות של צה"ל וגם יחידות מסתערבים, הוא צפוי להימשך כמה ימים והוא נחשב למבצע הגדול ביותר נגד הטרור  מאז מבצע "חומת מגן" בשנת 2002.

הפיגוע האחרון בתל אביב שבו נעשה שימוש במטען חבלה גדול של 8 ק"ג וההודעה של הזרוע הצבאית של חמאס על חידוש פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל הדליקו אור אדום בוהק בצמרת הביטחונית של ישראל.

בשטחי יהודה ושומרון מזהים גורמי הביטחון מגמה של הסלמה גדולה ושימוש במטענים רבי עוצמה שמוטמנים על צירי התנועה וגם מושלכים לעבר כוחות צה"ל.

איראן וארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי מנסים כבר יותר מ-3 שנים להדליק את חזית יהודה ושומרון כדי שתהפוך לחזית פעילה נגד ישראל,  המגמה הזו תפסה תאוצה אחרי ה-7 באוקטובר שעבר,לאחר הטבח בישובי עוטף עזה.

איראן רוצה להצית אינתיפאדה מזויינת מלאה בכל שטחי יהודה ושומרון שבהם מתגוררים כ-700 אלף אזרחים ישראלים שנעים על הצירים הראשיים והמשניים ולבצע, באמצעות ארגוני הטרור, מעשי טבח בהתנחלויות שיאתגרו את צה"ל.

איראן כבר הצליחה להשתלט על צפון השומרון ועל הערים הפלסטינים ג'נין, שכם וטולכרם ולדחוק מהן את גורמי הביטחון של הרש"פ אבל היא רוצה להשתלט על כל השטח.

לשם כך היא הקימה 16 מסגרות טרור חדשות הנקראות "גדודים" שאותם היא מממנת ומחמשת באמצעי לחימה שמוברחים לצפון השומרון דרך הגבול עם ירדן.

במסגרות הטרור האלה חברים מחבלים מארגוני חמאס, הג'יהאד האסלאמי, פת"ח והחזית העממית.

על פי גורמי הביטחון, איראן מבריחה לצפון השומרון כמויות גדולות של חומרי נפץ וגם מטעני חבלה גדולים מסוג "כלימגור".

בצפון השומרון פועלות כמה מעבדות חבלה שמכינות מטעני חבלה מתוחכמים, כולל מטעני משיכה שמופעלים מרחוב על ידי משיכת תיל.

בחודשים האחרונים איתר השב"כ שתי מעבדות נפץ לייצור מטענים בעיר חברון ובכפר אבו דיס הסמוך לירושלים.

צה"ל תפס מאה מטעני חבלה בכפר תרקומיא באזור חברון המוכר כאחד המעוזים של ארגון חמאס.

מומחי החבלה של ארגוני הטרור עושים שימוש גם בחומרים דו-שימושיים כי לייצר מטעני חבלה כמו למשל דשן המיועד לשימוש חקלאי.

לעיתים הם מערבבים את החומרים האלה עם חומר נפץ תקני, הם קוראים למטענים האלה בשם הקוד בערבית "אום אלעבד".

בצמרת הביטחונית מתייחסים לפיצוץ אפשרי ביהודה ושומרון כתרחיש הגרוע ביותר שעלול לקרות לישראל כעת בעוד היא מתמודדת מול איומי איראן והחזבאללה ובעוד המלחמה מתנהלת ברצועת עזה ובגבול הצפון.

התלקחות ביטחונית גדולה  ביהודה ושומרון תאלץ את צה"ל להעביר כוחות גדולים ליהודה ושומרון והשמיכה קצרה מדי.

המבצע שהחל הבוקר בצפון השומרון נועד למנוע את הפיצוץ הגדול בשטח שאותו מתכננים איראן וארגוני הטרור.

האינדיקציות בשטח מעידות כבר על טרור מאורגן שהולך וצובר תאוצה עם שימוש גובר במטעני חבלה, כפי שהושלך השבוע לעבר אוטובוס נוסעים באזור גוש עציון, לפני יותר משבועיים התפוצצה מכונית תופת באיזור חלחול כתוצאה מ"תאונת עבודה" של המחבלים.

צה"ל והשב"כ הגיעו למצב שהם חייבים לכסח את הדשא של הטרור באופן מיידי כדי לאפשר את המשך מרקם החיים הנורמלי של האזרחים הישראלים ביהודה ושומרון ולמנוע זליגת הטרור לתוך שטח ישראל והערים הראשיות שבה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי