מבצע "מחנות קיץ" בצפון השומרון מחליש את הרש"פ

גורמים בכירים ברש"פ טוענים כי המבצע של צה"ל למלחמה נגד קיני הטרור מחליש את שלטון הרש"פ ביהודה ושומרון ומחליש את מעמדה ברחוב הפלסטיני. הזרוע הצבאית של פת"ח נוטלת חלק פעיל בפעילות הטרור ויו"ר הרש"פ מחמוד עבאס איבד את השליטה עליה.

מבצע "מחנות קיץ" של צה"ל בצפון השומרון ובקעת הירדן נגד קיני הטרור נמשך ועל פי מקורות בצה"ל הוא יימשך עוד ימים רבים.

בעקבות המבצע שהחל אתמול נאלץ יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לקצר את ביקורו בסעודיה ולשוב לרמאללה, כך מסרו גורמים בכירים ברש"פ.

יו"ר הרש"פ הוזעק בחזרה לרמאללה ע"י בכירי תנועת פת"ח אשר הביעו באזניו דאגה רבה מהתפוררות התנועה ביהודה ושומרון והתחזקות כוחם של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי על חשבון תנועת פת"ח, הרחוב הפלסטיני ביהודה ושומרון מואס ברש"פ ובתנועת פת"ח ובעומד בראשן ותומך ללא עוררין בחמאס, הוא רואה ברש"פ קבלן ביצוע של מדיניות הביטחון הישראלית אמר גורם בכיר בתנועת פת"ח ליו"ר הרש"פ.

הרש"פ מסתפקת בפירסום הודעות גינוי לפעולות של צה"ל ביהודה ושומרון, דבר שמרתיח את הרחוב הפלסטיני שמצפה שהיא תצטרף למאבק המזויין נגד ישראל עם מנגנוני הביטחון שלה שמונים כ-60 אלף חמושים.

כמה בכירים בתנועת פת"ח, שעדיין נותרו נאמנים למחמוד עבאס, הציעו לו לצאת ביוזמה חדשה לאיחוד כל הגורמים בתנועת פת"ח כמשקל נגד לכוח העולה של חמאס, היוזמה כוללת פיוס של מחמוד עבאס עם שני אויביו המרים מוחמד דחלאן ונאצר אלקידווה, שר החוץ לשעבר ואחיינו של יאסר ערפאת, שגורשו מתנועת פת"ח ע"י מחמוד עבאס.

יו"ר הרש"פ מינה באחרונה מפכ"ל חדש למשטרה ועוד כמה מושלים חדשים ביהודה ושומרון אך הם לא מצליחים להשתלט על המצב הביטחוני, הרש"פ איבדה למעשה כל שליטה בצפון השומרון.

הזרוע הצבאית של פת"ח משתתפת בפעילות הטרור

 

מקורביו של יו"ר הרש"פ מודאגים מאוד מכך שהוא איבד לחלוטין את השליטה על הזרוע הצבאית של פת"ח המכונה "גדודי חללי אלאקצא".

הזרוע הצבאית עובדת באופן מלא עם ארגוני חמאס, ,הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית בפיגועים נגד ישראל והיא חברה מלאה בגדודי הטרור שאיראן הקימה בצפון השומרון ומספקת להם אמצעי לחימה וכספים.

גורם בכיר בתנועת פת"ח אומר כי מדובר במרד גלוי של הזרוע הצבאית של פת"ח נגד מנהיגותו של מחמוד עבאס ומדיניותו כלפי ישראל,מחמוד עבאס הינו גם ראש תנועת פת"ח בנוסף להיותו יו"ר הרש"פ.

לדבריו, הזרוע הצבאית של פת"ח, שבעבר הונהגה על ידי מרוואן ברגותי, חזרה לאמץ את דרך המאבק המזויין נגד ישראל בניגוד מוחלט להסכמי אוסלו.

הרש"פ נמצאת במצב מסוכן של תהליך התפוררות, גם מנגנוני הביטחון שלה בסכנה, יש תופעה מסוכנת, שגברה מאז פרוץ המלחמה ברצועה, של הצטרפות אנשי ביטחון פלסטינים לפעילות הטרור של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי.

במערכת הביטחון הישראלית חוששים שהמשך השחיקה במעמדה של הרש"פ ביהודה ושומרון עלול להביא לתרחיש של "היפוך קנים" שבו חלקים ממנגנוני הביטחון של הרש"פ יצטרפו למעגל הטרור נגד ישראל וישתמשו בנשק שברשותם לביצוע פיגועים.

שטחי יהודה ושומרון הופכים בהדרגה לג'ונגל מלא באמצעי לחימה שמוברחים מאיראן לקבוצות הטרור בשטחים, צה"ל והשב"כ מתקשים לעצור את גל ההברחות דרך הגבול הפרוץ עם ירדן.

מכאן הדרך קצרה להברחות של נשק שובר שוויון כמו טילי נ"מ וטילי נ"ט, לכן מבצע "מחנות קיץ" של צה"ל הוא כה חשוב, לסכל פיגועי טרור, לחסל את מעבדות החבלה שמייצרות מטענים, לעצור מחבלים ולתפוס את אמצעי הלחימה.

הרש"פ אינה מסוגלת וגם אינה רוצה להילחם נגד קבוצות הטרור החמושות של איראן, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס טוען כי הדבר יביא למלחמת אזרחים והוא לא רוצה להירשם בהיסטוריה כמי שגרם להרג הדדי בין הפלסטינים ביהודה ושומרון.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי