פיגוע כפול בגוש עציון-הטרור מתפשט מצפון השומרון לאזור חברון שהינו אחד ממעוזי חמאס

לפנות בבוקר נמנעו שני פיגועי תופת באזור גוש עציון, במהלך האירועים נפצעו 3 ישראלים באורח קל ובינוני. צה"ל הטיל כתר על העיר חברון וביחד עם השב"כ הוא מנסה לעלות על עקבות תשתית הטרור שהפעילה את המחבלים.

בעוד צה"ל מגביר את הלחץ הצבאי על קבוצות הטרור החמושות בצפון השומרון במסגרת מבצע  "מחנות קיץ", מנסים ארגוני הטרור להוציא פיגועים ולהראות כי הם קיימים בשטח ופועלים במלוא העוצמה למרות המבצע הישראלי.

נראה שארגוני הטרור הצליחו גם להקים תשתיות טרור בדרום יהודה ושומרון באזורי בית לחם וחברון, חברון ידועה כאחד המעוזים הגדולים של חמאס ביהודה ושומרון.

אמש בחצות אירעו שני פיגועים בזה אחר זה באזור גוש עציון באמצעות שתי מכוניות תופת.

שני הפיגועים היו מתוזמנים היטב ובעקבותם הטיל צה"ל כתר על אזור חברון והא מנסה ביחד עם השב"כ לאתר את תשתית הטרור שהפעילה את שני המחבלים.

רכב ממולכד התפוצץ סמוך לחצות בתחנת דלק ליד צומת גוש עציון, ובצה"ל מתגברת ההערכה כי מדובר בפיגוע תופת שכשל. המחבל שהשתתף באירוע הזה חוסל.

כמה דקות לאחר מכן חדר מחבל ליישוב הסמוך כרמי צור וגם הוא חוסל. מהפרטים הראשוניים עולה כי המחבל פרץ את נקודת הש.ג עם רכב ממולכד וניסה לדרוס את המאבטח.

סייר הביטחון ביישוב כרמי צור חתר למגע, התנגש ברכבו עם רכב המחבל ופתח באש, הרכב הממולכד התפוצץ, והמחבל שהיה בפנים חוסל גם הוא.

חקירת הפיגוע על ידי צה"ל והשב"כ נמשכת,בצה"ל גוברת ההערכה כי מדובר בהתקפת טרור משולבת שתוכננה היטב, שני המחבלים נסעו ברכבים נפרדים בציר 60 כדי לבצע פיגוע כפול, אחד מהם נכנס עם רכבו לתחנת הדלק בגוש עציון והשני פנה לישוב כרמי צור.

ייתכן שהמכונית הממולכדת התפוצצה בתחנת הדלק בגוש עציון בגלל תקלה טכנית.

בפיגוע הראשון בתחנת הדלק בגוש עציון נפצע צעיר כבן 24 באורח בינוני וגבר כבן 34 באורח קל, הם נפגעו מירי לא-מכוון של כוחות צה"ל.

בכרמי צור נפצע סייר הביטחון בן ה-28 באורח קל, בעקבות ההתנגשות עם רכב המחבל.

מח"ט עציון אל"מ גל ריץ' שהוזעק לזירה נפצע גם הוא באורח קל מאוד בידו, והמשיך לטפל באירוע.

להערכת השב"כ באזור בית לחם חברון פועלת תשתית טרור גדולה, כנראה של חמאס שמתמחה בהכנת מכוניות תופת ומטעני חבלה, ביום ראשון האחרון התפוצץ מטען חבלה שמחבלים הצמידו לאוטובוס אזרחי מדרום לבית לחם, לא היו נפגעים.

בחודשים האחרונים גובר השימוש במטעני חבלה, איראן הגבירה את הברחת חומרי הנפץ ומטעני החבלה המוכנים מראש מסוג "כלימגור" לשטחי יהודה ושומרון, דרך הגבול הפרוץ עם ירדן, צה"ל והשב"כ מתקשים לעצור את גל הברחות הנשק וחומרי הנפץ.

הזרוע הצבאית של חמאס הכריזה באחרונה, אחרי הפיגוע בתל אביב ב-19 באוגוסט כי היא החליטה על חידוש פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל, נראה כי לזרוע הצבאית של חמאס יש כמויות אדירות של חומרי נפץ לפיגועים ביהודה ושומרון ובתוך ישראל עצמה.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי