שטחי יהודה ושומרון הפכו ל"פצצה מתקתקת"

צה"ל החליט להאריך את מבצע "מחנות קיץ" ביהודה ושומרון ולתגבר את הגזרה בכוחות נוספים נוכח התגברות פיגועי הטרור וההתרעות הרבות שבידי גורמי הביטחון. איראן מאיצה את הזרמת הכספים לגורמי טרור ביהודה ושומרון וגם את הברחות האמל"ח דרך הגבול עם ירדן כדי להביא לאניתיפאדה חמושה.

צה"ל החליט להרחיב את מבצע " מחנות קיץ" בצפון השומרון ולהאריך אותו עד להודעה חדשה נוכח ההסלמה ביהודה ושומרון וריבוי ההתרעות על פיגועים, גם בתוך שטח ישראל.

כזכור,הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה ב-19 באוגוסט באופן רשמי על חידוש פיגועי ההתאבדות בתוך שטח ישראל לאחר ששיגרה מחבל מתאבד לפיגוע בתל אביב.

לא מן הנמנע שמבצע "מחנות קיץ" יימשך עד לאחר חגי תשרי נוכח ההתרעות הרבות לפיגועים.

גורם ביטחוני בכיר אומר כי שטחי יהודה ושומרון הם בבחינת "פצצה מתקתקת" העומדת להתפוצץ בכל רגע, לכן צה"ל שם אותם בחשיבות גבוהה בסדר העדיפויות המבצעי שלו והם השניים בחשיבותם אחרי רצועת עזה.

צה"ל תיגבר את אזור יהודה ושומרון בכוחות נוספים ונערך לשורה של מבצעים חדשים נגד תשתיות הטרור באזור בית לחם ובאזור חברון שבו יש תשתית טרור עניפה של ארגון חמאס.

זאהר אלג'בארין, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון מנסה להוציא אל הפועל עשרות פיגועים נגד חיילים ומתנחלים וגם פיגועי התאבדות שבטח ישראל, באמצעות מחבלים בודדים וגם באמצעות "חוליות רדומות".

אלג'בארין שמכונה "המוח שמאחורי פיגועי ההתאבדות" פועל בתיאום עם "משמרות המהפכה" של איראן ועם יחיא סינוואר ברצועת עזה.

גורמי הביטחון הופתעו מהשימוש בימים האחרונים במכוניות תופת בצומת גוש עציון, בישוב כרמי צור ובישוב עטרת, נראה כי המגמה הזו עומדת להתרחב לכן צה"ל חייב להנחית מכה מקדימה על תשתיות הטרור בכל רחבי יהודה ושומרון.

בצה"ל טוענים כי מנגנוני הביטחון של הרש"פ משתפים פעולה עם השב"כ בסיכול פיגועים וכי אין להם אינטרסים בהתגברות הטרור, אבל המצב שנוצר בצפון השומרון שבו קמה תשתית חבלנית של "צבא הטרור של איראן" שמונה כ-1000 מחבלים, מתחת לאפה של הרש"פ, בשטח A שבאחריותה, מעיד על כך שהרש"פ איננה נלחמת נגד הטרור.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מסרב לקבל החלטה פוליטית כדי למגר את גרעין הטרור הזה.

לרש"פ יש כ-40 אלף אנשי ביטחון חמושים ביהודה ושומרון, אך מחמוד עבאס מסרב להתעמת עם המחבלים החמושים.

האסטרטגיה של איראן ושל חמאס היא להצית אינתיפאדה חמושה בהיקף נרחב ביהודה ושומרון במקביל לחידוש פיגועי ההתאבדות בתוך שטח ישראל, גורמים ביטחוניים טוענים כי השלב הבא בתוכנית של איראן וחמאס הוא לנסות ולגרור גם את המגזר הערבי בישראל לתוך העימות הרב זירתי.

מי שמוביל את האסטרטגיה הזו הינו הגנרל חוסיין סלאמי, מפקד "משמרות המהפכה" האיראניים באמצעות אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס".

המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס על עסקת החטופים תקוע, ההערכה של מערכת הביטחון היא כי הסיכוי להשיג פריצת דרך במשא ומתן הוא נמוך מאוד, על פי גורמים ביטחוניים, איראן מאיצה את הזרמת הכספים לגורמי טרור ביהודה ושומרון וגם את הברחות האמל"ח דרך הגבול עם ירדן.

מבחינה אסטרטגית וביטחונית, זירת יהודה ושומרון היא הזירה החשובה ביותר, גורמים ביטחוניים אומרים כי תשתיות הטרור צמחו בה בשלוש השנים האחרונות בעידודה ובמימונה שלך איראן אבל ממשלות ישראל בשלוש השנים האחרונות לא פעלו בעוצמה רבה נגדן בגלל לחץ חזק של ממשל ביידן,

התקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר על ישובי עטף עזה שינתה את המצב מכיוון שלחמאס יש תוכניות דומות גם לגבי הישובים הישראלים ביהודה ושומרון.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי