חזבאללה עובר לשלב חדש של ירי רקטות מעבר לחיפה ולעומק ישראל

חזבאללה התאושש מהמכות הקשות שבהחיתה עליו ישראל והוגיע כי הוא עובר לשלב חדש של תקיפות בעומק הישראלי. המבצע של צה"ל נגד תשתיות הטרור בדרום לבנון נמשך ומאחורי הקלעים כשלו כל המגעים המדיניים להביא להפסקת אש.

ארגון חזבאללה, מתאושש מהמכות הקשות שהנחית עליו צה"ל ובראשן חיסול מזכ"ל הארגון חסן נצראללה והצמרת הצבאית שלו, בעיקר בשל הסיוע הצבאי שאיראן שלחה לו.

"משמרות המהפכה" שיגרו לאיראן, על פי הנחיית המנהיג העליון עלי ח'מינאי, את הגנרל מוחמד ריזא פלאח זאדה, סגן מפקד כוח "קודס", ועד עשרות יועצים צבאיים כדי לשקם את שדרת הפיקוד והשליטה של חזבאללה שחוסלה על ידי ישראל ולנהל את המלחמה נגדה.

על פי מקורות ביטחוניים, ארגון חזבאללה קידם גם מפקדים זוטרים בשורות הארגון כדי למלא את החלל שנוצר בעקבות חיסול  הצמרת הצבאית של חזבאללה על ידי ישראל כדי לבנות מערך מבצעי חדש.

הביטוי  המוחשי להתאוששות של ארגון חזבאללה הינו ההודעה של "חמ"ל ההתנגדות האסלאמית" בסוף השבוע על מעבר ל"שלב חדש" במלחמה נגד ישראל.

השלב זה קיבל את שם הקוד "ח'יבר" במסגרתו תוקף חזבאללה בטילים בליסטיים,רקטות וכטב"מים את העומק הישראלי גם "מעבר לאזור חיפה".

אתמול שיגר חזבאללה כטב"מ מתאבד אשר התרסק על בית בקיסריה, לשכת ראש הממשלה נתניהו אישרה כי הכטב"מ כוון אל בית ראש הממשלה בקיסריה אך ראש הממשלה ורעייתו לא היו במקום.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי שיגור הכטב"מ נעשה בהנחייתה של איראן.

עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני שופרו של חזבאללה, דיווח ב-19 באוקטובר כי הדבר מעיד על היכולות של ארגון חזבאללה ועל הטענות השקריות של ישראל כי היא פגעה ביכולות האסטרטגיות והאיכותיות של הארגון.

גורמים ביטחוניים בישראל שוב מדגישים את הצורך שישראל תפעל לחיסול כל היועצים הצבאיים של איראן בלבנון עוד לפני המתקפה הצפויה שלה על איראן וגם מדגישים את הצורך שהמודיעין הישראלי יאתר את מאגרי הכטב"מים של חזבאללה ושחיל האוויר יתקוף וישמיד אותם מבעוד מועד.

צה"ל החל לגייס חטיבת מילואים נוספת עבור גבול הצפון והוא פועל בדרום לבנון באמצעות 4 אוגדות כדי להרוס את תשתיות הטרור שחזבאללה בנה בגבול עם ישראל כשלב הכנה לכיבוש הגליל, ההערכה בצה"ל היא כי המבצע הזה יימשך עוד כמה שבועות, בינתיים, כל המגעים העקיפים מאחורי הקלעים להפסקת אש נכשלו, עמוס הוכשטיין השליח המיוחד של הממשל לעניין לבנון אמר בראיון בסוף השבוע לערוץ הטלוויזיה "אלערבי" כי יש להכניס שינויים ותוספות להחלטת האו"ם 1701 והאשים את ישראל וחזבאללה כי בגלל טעויות בהחלטת האו"ם ישראל וחזבאללה הפרו אותה.

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי