הרש"פ נגד ממשלת הימין בישראל

הנהגת הרש"פ מודאגת מאוד מניצחון הימין בבחירות בישראל ונערכת לקמפיין הכפשה של ממשלת נתניהו בזירה הבינלאומית. גורמים בכירים בפת"ח קוראים ליו"ר הרש"פ אבו מאזן לגבש אסטרטגיה חדשה נגד ישראל והתפייס עם תנועת חמאס.

יו"ר הרש"פ אבו מאזן שב לרמאללה מכינוס ועידת הפסגה הערבית באלג'יריה שם דרש ממדינות ערב לפעול לכינוס ועידה בינלאומית לשלום והשגת הגנה בינלאומית לפלסטינים מפני התקפות ישראל.


ברש"פ לא הופתעו מתבוסת ממשלת לפיד גנץ בבחירות לכנסת, הנהגת הרש"פ עוקבת בקפדנות אחרי הלכי הרוח בישראל וגם מבחינתם החלפת השלטון בישראל הייתה צפוייה.


הפסימיות אופפת כעת את יו"ר הרש"פ אבו מאזן ואת מקורביו חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג', מבחינתם ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו וראשי הציונות הדתית איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' היא סיוט מתמשך בארבע השנים הקרובות.


מאידך גיסא הם ינסו לסחוט את הלימון הזה עד הטיפה האחרונה ולהציג את ממשלת ישראל החדשה בעולם כממשלה פאשיסטית קיצונית וגזענית שאין עמה שום סיכוי למשא ומתן ולהשגת הסכם מדיני.


לכן, הקהילה הבינלאומית ומוסדותיה חייבים לכפות על ישראל נסיגה לקווי 67 כדי שתקום מדינה פלסטינית בגדה שבירתה היא מזרח ירושלים.


הערכת המצב בהנהגה הפלסטינית שתוצאות הבחירות בישראל יביאו לקבורת הסכמי אוסלו עוד יותר עמוק באדמה, לכן הרש"פ מתכננת לצאת לקמפיין בינלאומי אגרסיבי נגד ממשלת הימין החדשה בראשות נתניהו.


בהנהגת הרש"פ מודאגים מכך שממשלת הימין החדשה בישראל תרחיב את הבנייה בהתנחלויות ואת עליית היהודים להר הבית, לכן, יו"ר הרש"פ אבו מאזן, בתיאום עם עבדאללה מלך ירדן, מתכוון לפנות לנשיא ביידן ולאיחוד האירופי כדי שיפעילו לחץ על ממשלת נתניהו העתידית להימנע מכך.


אבו מאזן חושש מהפסד של המפלגה הדמוקרטית בראשות הנשיא ביידן בבחירות האמצע בקונגרס, הפסד כזה יגביל את חופש הפעולה של ממשל ביידן להפעיל לחצים על ממשלת נתניהו.


יו"ר הרש"פ אבו מאזן נכשל עד כה במדיניות שלו כלפי ישראל, אין לו שום הישגים מדיניים, בצמרת פת"ח יש עליו ביקורת על כך שלא הצליח לגייס את הנשיא ביידן לטובת העניין הפלסטיני ולפתיחת הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים וכי נכשל במגעים עם ממשלת לפיד גנץ כדי להביא לחידוש המשא ומתן עם ישראל.


לכן אבו מאזן מאיים שוב בהשעיית הסכמי אוסלו ובהפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, מדובר בתקליט שחוק שהוא משמיע בשבע השנים האחרונות ואף אחד לא לוקח את איומיו ברצינות.


אבו מאזן ימתין עד להקמת הממשלה החדשה בישראל כדי לראות אילו תפקידים יקבלו איתמר בו גביר ובצלאל סמוטריץ' וכדי לשמוע מה תהייה מדיניותו של ראש הממשלה נתניהו כלפי הרש"פ ואפשרות חידוש המשא ומתן, רק אז הוא יתווה את האסטרטגיה שלו.


ההערכה של אבו מאזן היא שפתרון שתי המדינות הולך ונעלם מהאופק וכי נתניהו ינסה למצוא הזדמנות מתאימה במהלך כהונתו החדשה כדי לקדם מחדש את רעיון הסיפוח של שטחים בגדה.


עדיין לא ברור מי יהיה שר הביטחון הבא, אך אבו מאזן הפסיד את הכתובת שהייתה לו מבחינה ביטחונית ומדינית ששמה היה בני גנץ.


הוא ימשיך להיפגש מדי פעם עם ראש השב"כ רונן בר אך סביר להניח שיורשו המיועד חוסיין א-שיח' ינסה ליצור קשר עם ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו כפי שעשה עם ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד.


גורמים בכירים בפת"ח קוראים לאבו מאזן לגבש אסטרטגיה חדשה כלפי ממשלת הימין בראשות נתניהו, ליישם את החלטות המועצה המרכזית של אש"פ בעניין הקשרים עם ישראל ולהגיע לפיוס לאומי עם חמאס כדי להתמודד עם האתגרים החדשים נוכח קריסת פתרון שתי המדינות.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי