ארגון חדש ברצועת עזה פועל נגד חמאס

במקומות שונים ברצועת עזה החלו הפגנות של תושבים נגד הנהגת חמאס שהביאה אסון כבד על האוכלוסיה העזתית. הנהגת חמאס חוששת שגל ההפגנות יתפשט לרחבי הרצועה ונתנה הנחיה לפעיליה לדכא בכוח את המפגינים.

בימים האחרונים גברו ההפגנות נגד שלטון חמאס ברצועת עזה על רקע המצוקה הכלכלית הגדולה ברצועה, המחסור במזון וההשתלטות של חמאס על המשאיות הנושאות את הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה.

ההפגנות היו באזור רפיח ובצפון הרצועה, בכל פעם כמה מאות אנשים, אולם עדיין מדובר בקומץ קטן מתוך יותר משני מיליון תושבים שמנסה לאתגר את שלטון חמאס המושחת.

במחנה הפליטים ג'באליה בצפון הרצועה פיזרו מחבלים חמושים של חמאס עשרות מפגינים בירי באש חיה.

גורמים ברצועת עזה מדווחים כי קם גוף חדש שמפיץ כרוזים  באזור רפיח תחת השם "החופשיים של עזה" הקוראים להתקומם נגד חמאס ולצאת להפגנות נגדו בכל מקום ברצועה.

לא ברור מי עומד מאחורי הגוף החדש, קיימות כמה אפשרויות.

א.מדובר בגורמים שהיו פעילים בשנים האחרונות ברצועת עזה בתנועה החברתית הנקראת "רוצים לחיות" (בדנא נעיש-בערבית) שדוכאה באכזריות על ידי חמאס.

ב. גורמים ששייכים לתנועת פת"ח שמנסים לנצל את המצב כדי לנגח את שלטון חמאס.

ד.משתפי פעולה עם ישראל שמנסים לעורר תסיסה בקרב האוכלוסיה העזתית נגד חמאס.

גורמים בחמאס מודאגים מאוד מהתופעה, שלהערכתם עלולה להתרחב לכל חלקי הרצועה, ולכרסם בתמיכה בארגון, לכן בכירי חמאס נתנו הוראה לזרוע הצבאית של חמאס לפזר בכוח כל הפגנה כזו ואם יש צורך להשתמש גם בנשק חם.

באחת ההפגנות הושמעו קריאות נגד בכירי חמאס יחיא סינוואר ואסמעיל הניה, כמו כן הופץ ברשתות החברתיות סרטון שבו נאמר: " מי יתן ואללה יתנקם  ביחיא סינוואר, הכלב שהרס את עזה".

הזעם ברצועת עזה איננו מופנה רק לעבר הנהגת חמאס בחו"ל שחייה במלונות בטורקיה ובקטאר חיי עושר ומותרות אלא גם נגד יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, שהביא את אסון המלחמה הגדול על תושבי רצועת עזה בעקבות הטבח שעשה ב-7 באוקטובר בישובי עוטף עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי