הגיבור הפלסטיני החדש

אמצעי התקשורת הפלסטינים הפכו את החייל האמריקני שהצית את עצמו למוות בוושינגטון במחאה על פעולות צה"ל ברצועה ל"גיבור" החדש של הפלסטינים. מכונת התעמולה הפלסטינית מנסה "לאזן" את תמונת התמיכה הגדולה בישראל בארה"ב כפי שהתבטאה השבוע בסקר "הווארד-האריס".

הגיבור החדש של הפלסטינים, של הרש"פ ושל חמאס כאחד, הינו החייל האמריקני אהרון בושל שהצית את עצמו למוות השבוע לפני שגרירות ישראל בוושינגטון.

אהרון בושל,צעיר ממוצא נוצרי, התאבד בצעד חריג במחאה על התמיכה האמריקנית בישראל במלחמה ברצועת עזה.

חמאס שיבח את אהרון בושל ברשתות החברתיות על אומץ ליבו ואילו העיתונות הפלסטינית המזוהה עם הרש"פ הציגה אותו כ"גיבור".

עיתון "אלחיאת אלג'דידה" אחד השופרות של הרש"פ היוצא לאור ברמאללה כתב במאמר המערכת שלו ב-28 בפברואר כי "החייל האמריקני התאבד כדי להציל את המצפון העולמי שהתעלם  ממעשי הטבח וההשמדה ההמונית שעושה ישראל ברצועת עזה".

הוא שיבח אותו על כך שהוא ניסה לעורר את דעת הקהל העולמית לפעול באמצעות פעולות של הקרבה אישית וליצור נקודת מפנה בשיטות ההזדהות עם העם הפלסטיני.

כמו כן, בעיתונות הפלסטינית והקטארית פורסמו שתי קריקטורות שמציגות את אהרון בושל כגיבור הלוחם למען החופש ביחד עם הפלסטינים.

הגלוריפציה שעושה מכונת התעמולה הפלסטינית לחייל האמריקני נועדה "לאזן" את התמיכה בישראל של מרבית הציבור האמריקני כפי שהיא באה ליד ביטוי בסקר 'הווארד-האריס', שמראה כי 82% מהציבור האמריקני תומך בישראל. כלומר, ארבעה מתוך חמישה אזרחים בארצות הברית תומכים בישראל ולא בחמאס".

ברש"פ מקווים שהתאבדותו של אהרון בושל למען "פלסטין" תהפוך למודל חיקוי וצעירים נוספים בעולם ילכו בעקבותיו, מהלך שיסייע להדהד את הבעיה הפלסטינית בעולם.

הפלסטינים נאחזים בפירסום נוסף בארה"ב בעיתון "ניו יורק פוסט" על החייל המתאבד אהרון בושל כי הוא גילה דו"ח מודיעין שבו נכתב כי חיילי צבא ארה"ב נלחמים נגד הפלסטינים במנהרות ברצועת עזה לצד חיילי צה"ל והורגים אותם.

גורמים אמריקנים הכחישו את הדברים אך זה לא מפריע לפלסטינים להפיץ שקרים כדי לתרץ את הסיבה לתבוסה של חמאס במלחמה ברצועת עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי