חמאס משנה את האסטרטגיה ברמדאן

חמאס עובר למלחמת התשה נגד כוחות צה"ל ברצועת עזה במהלך חודש רמדאן ובמקביל מנסה להבעיר אש שתביא לתקיפת ישראל מכמה חזיתות במסגרת אסטרטגית "איחוד הזירות".פעילי הטרור של חמאס מתמקדים בניסיונות לפיגועים בהר הבית ובסימטאות העיר העתיקה בירושלים כדי להצית את התבערה.

ארגון חמאס מפזר מסך עשן, הוא קיבל החלטה אסטרטגית שלא ללכת לשום עסקה לשחרור חטופים במהלך חודש רמדאן, הוא מושך זמן במגעי סרק עם מצרים וקטאר ומנסה לכדרר את כדור האשמה למבוי הסתום במשא ומתן למגרש של ישראל.

על פי גורמים בחמאס, יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה, רוצה להגיע למצב של "איחוד הזירות" נגד ישראל במהלך חודש רמדאן, הוא רוצה להבעיר את המזרח התיכון על רקע דתי, כדי שישראל תותקף שוב מכל החזיתות האפשריות.

הטריגר שלו הינו מסגד אלאקצא הקדוש למוסלמים, ההערכה בישראל היא שהוא ינסה לעשות פרובוקציות ופיגועים בהר הבית ובסימטאות העיר העתיקה שמובילות אליו.

מערכת ההסתה של חמאס עובדת במלוא המרץ באמצעי התקשורת הרשמיים שלה וברשתות החברתיות כדי לעודד טרור של יחידים במקביל לניסיונות של הזרוע הצבאית של חמאס להוציא פיגועים של חוליות מאורגנות במזרח ירושלים  ובשטחי יהודה ושומרון, טרור שיתפשט ויגיע גם למגזר הערבי בישראל.

גורמים בחמאס ברצועה טוענים כי ההנהגה הצבאית של חמאס לא תחתום על שום עסקה משפילה עם ישראל שתפגע בכבוד של חמאס, היא רוצה לקבל מחיר גבוה בעסקה שיהיה בהלימה למספר הקורבנות הגבוה שהיא איבדה במלחמה במשך 5 חודשים.

הנתונים הרשמיים של משרד הבריאות הפלסטיני ברצועה מדברים על יותר מ-30 אלף הרוגים ו-60 אלף פצועים.

יחיא סינוואר ומוחמד דף מתכוננים למערכה הגדולה ברפיח, שבה פרוסים ארבעה גדודים של חמאס, הם מתגברים כוחות דרך המנהרות, הערכת המצב שלהם היא שממשל ביידן מתנגד לתקיפה ישראלית רחבה ברפיח במהלך חודש רמדאן, אך הדברים עשויים להשתנות.

מנוף הלחץ הכבד שלהם על ישראל נעשה במטרה  להוציא את כוחות צה"ל  מרצועת עזה באמצעות לחץ בינלאומי והפסקת האש ויצירת דמורליזציה בקרב חיילי צה"ל.

.

חמאס נערך למערכה הגדולה באזור רפיח ומודיע לכל פעיליו כי יגיע אליה בכוחות רוחניים גדולים ולהט דתי כדי להגן עליה מפני ישראל.

בתוך הרצועה עצמה עוברים לוחמי חמאס לקרב התשה מול כוחות צה"ל בכמה חזיתות, הם נלחמים מלחמת גרילה, הם מגיחים מפתחים של מנהרות ויורים במפתיע לעבר חיילי צה"ל, ממלכדים בתים נטושים במטעני חבלה ועושים מארבי נ"ט מבין הבתים.

כוונתם לכרסם בהדרגה בכוח של צה"ל ולגרום לו לשלם מחיר כבד בחיי אדם.

חמאס מתרכז כעת בהגנה נקודתית על המאחזים שעדיין בידיו מבלי לאבד כוחות ומפיץ לוחמה פסיכולוגית באמצעות עיתון "וול סטריט ג'ורנל" שבו נכתב מפי יחיא סינוואר כי "כוחות צה"ל נמצאים בדיוק במקומות שחמאס רוצה שהם ימצאו בהם."

חמטס מנסה להתחמק מאחריות לכישלונותיו והוא מנסה לשמור בציפורניים את ההישגים שכבר השיג עד כה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי