חמאס מטילה ספק בחיסולו של מרוואן עיסא

תנועת חמאס מפקפקת בהודעת צה"ל על חיסולו של מרוואן עיסא, סגנו של מוחמד דף כדי להטיל דופי ביכולות המודיעיניות והמבצעיות של צה"ל. חשוב מאוד שצה"ל יחלץ את גופתו של מרוואן עיסא מבין ההריסות במחנה הפליטים נוצייראת, היא יכולה להיות קלף חשוב בלוחמה הפסיכולוגית ובמשא ומתן על החזרת החטופים.

חמאס שמרה על שתיקה ארוכה במשך שבועיים ימים בכל הקשור לידיעות שהופצו בתקשורת הישראלית על מותו של מרוואן עיסא, האיש מספר 3 בצמרת הצבאית של חמאס, אולם לאחר שדובר צה"ל דניאל הגרי הודיע ב-26 במרץ על חיסולו של מרוואן עיסא בידי צה"ל החלו להתפרסם התגובות.

עיזת רישק, חבר הלשכה המדינית של חמאס הטיל ספק בגירסא שפירסם דובר צה"ל אודות חיסולו של מרוואן עיסא.

רישק טען כי "העיתוי של הודעת צה"ל נועד לחפות על המשברים של ראש הממשלה נתניהו והכישלון של צה"ל, לטענתו, להשיג את מטרותיו."

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר:

"לא קיבלנו שום אינדיקציה מהזרוע הצבאית עז א-דין אלקסאם כי אכן המפקד מרוואן עיסא נהרג, הכיבוש הישראלי לא השיג את מטרותיו מאז תחילת המלחמה ברצועת עזה מלבד הרג והרס".

חמדאן הוסיף: ”חיסול מנהיגי ההתנגדות לא יחליש אותנו, ההודעה של הבית הלבן על מרוואן עיסא מדגישה את המעורבות שלו במלחמת ההשמדה של הפלסטינים".

תנועת חמאס טומנת את ראשה בחול כמו בת יענה ומסרבת להודות רשמית בחיסולו של מרוואן עיסא, למרות שעל פי המידע שברשות המודיעין הישראלי, כל בכירי התנועה כבר יודעים מזמן כי הוא חוסל בידי צה"ל.

מרוואן עיסא הוא הדמות הבכירה ביותר של חמאס שחוסלה בתוך רצועת עזה מאז תחילת המלחמה, מלבד צאלח אלעארורי שחוסל על ידי המוסד הישראלי בשכונת א-דאחייה בביירות ביחד עם 6 מעוזריו.

אישור מותו של מרוואן עיסא על ידי חמאס בעיתוי הנוכחי עלול מבחינתה, להתפרש בשטח כחולשה וכהישג ראשון של המודיעין הישראלי במלחמה אחרי הכישלון שלו ב-7 באוקטובר.

חמאס תנסה להימנע גם בהמשך מהודאה במותו של מרואן עיסא, סביר להניח היא תשמור על עמימות בנושא כדי למסמס את ההישג הישראלי.

לכן, חשוב מאוד שצה"ל יתכנן בעת הכיבוש הצפוי  של מחנה הפליטים נוצייראת ברצועת עזה להגיע למתחם חמאס שבו נהרג מרוואן עיסא מהפצצת חיל האוויר ולחלץ מההריסות את גופתו.

זו תהיה מכה ניצחת בלוחמה הפסיכולוגית נגד חמאס וגופתו גם תשמש כקלף מיקוח במשא ומתן על חמאס על החזרת החטופים וגופות החללים הישראלים שמוחזקות בידי חמאס.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי