האויב המשותף של ישראל ורוסיה

האיסלאם הג'יהאדיסטי התעורר מחדש ומכה גם ברוסיה, הטבח במוסקבה השבוע מדגיש שוב את הסכנה הנשקפת לעולם מתנועות טרור איסלאמיות. אין שום הבדל בין חמאס לדאע"ש, שתיהן צמחו מרחמה של תנועת "האחים המוסלמים" הטרוריסטית, טוב יעשה הנשיא פוטין אם ינתק את כל הקשרים של ארצו עם חמאס.

רוסיה למדה השבוע על בשרה את סכנת האיסלאם הג'יהאדיסטי שמאיים על העולם המערבי,מחבלים של ארגון דאע"ש משלוחת ח'ורסאן באפגניסטן עשו טבח המוני באולם קונצרטים סמוך למוסקבה והרגו 137 אזרחים חפים מפשע, הייתה זו מתקפת הטרור  השלישית שהארגון מבצע מחוץ לגבולות אפגניסטן.

לפני כן ביצעה שלוחת ח'ורסאן התקפת טרור באיראן שבה נהרגו 84 בני אדם ועוד התקפה אחת בפקיסטן שבה נהרגו 34 בני אדם.

דאע"ש מתנקם ברוסיה בגלל הפעילות שלה נגד הטרור שלו  באפגניסטן, בסוריה ובאפריקה: בסומליה, מאלי ומוזמביק.

ארגון דאע"ש הפך לנרדף בכל רחבי העולם והוא לא מהסס לפעול נגד מעצמות העל ארה"ב ורוסיה כאחד.

אין הבדל בין ארגון דאע"ש לבין ארגון חמאס שעשה את הטבח הנורא ב-7 באוקטובר בישובי עוטף עזה, שני הארגונים האלה הם בעלי אותה האידיאולוגיה הרדיקלית-נאצית שצמחו מרחמה של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית שייסד במצרים חסן אלבנא, גם ארגון אל-קאעדה של אוסאמה בן לאדן צמח ממנה.

מי שמכיר היטב את האידיאולוגיה של ארגוני הטרור האלה הינו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עוד מהתקופה שבה היה ראש הקג"ב.

הם בעלי אותה האידיאולוגיה של ארגון אל-קאעדה שהקים אוסאמה בן לאדן, גם אל-קאעדה צמח מתוך תנועת "האחים המוסלמים" ונלחם באפגניסטן כדי לגרש ממנה את הצבא הרוסי בשנות ה-80.

לכן, מוזרה מאוד העובדה שלמוסקבה תחת שלטונו של הנשיא פוטין יש יחס חיובי מאוד לתנועת הטרור חמאס, רוסיה איננה מגדירה את חמאס כארגון טרור ומשרד החוץ הרוסי מארח כל שנה משלחת של בכירי התנועה ואף מנסה לתווך בינה לבין הרש"פ כדי שיגיעו להסכמה לאומית.

האם הכל מותר לרוסיה לעשות רק כדי לנגח את ארה"ב וישראל ולשמור על האינטרסים שלה במזרח התיכון? בודאי שלא.

הנשיא פוטין צריך לדעת שבעיני הארגונים האסלאמיים הג'יהאדיסטים הוא ובני עמו נחשבים ל"כופרים"  בגלל היותם נוצרים, בדיוק כמו היהודים, גם ארגון חמאס מחזיק באותה האידיאולוגיה של דאע"ש, אלקאעדה ו"האחים המוסלמים" שעד היום שורפים כנסיות  במדינות ערב.

היחסים בין מוסקבה לירושלים התדרדרו בעקבות המלחמה באוקראינה אבל אסור שזה ישפיע על היחסים בין רוסיה לתנועת חמאס ויביא להידוקם.

מאז תחילת המלחמה ברצועת עזה רוסיה התקרבה יותר לחמאס והפכה עויינת יותר לישראל, למרות ששמרה על יחסים עם שני הצדדים ואף הציגה את עצמה כמתווך.

במהלך המלחמה שיחררה תנועת חמאס אזרחים בעלי אזרחות כפולה, ישראלית ורוסית מהשבי, חמאס תיארה את הפעולות הללו כמחווה של הערכה לתמיכתה של רוסיה בעניין הפלסטיני.

הנשיא פוטין צריך להניח בצד את האינטרסים של רוסיה, חמאס עומד לאבד את השלטון ברצועת עזה והנשיא רוסיה חייב להתנער מארגון הטרור הזה שעשה את הטבח הנורא בישובי עוטף עזה.

הוא חייב להעביר מסר לכל ארגוני הטרור הג'יהאדיסטים שרוסיה איננה בת בריתם, כך צריכה לנהוג מעצמה חשובה בעולם כמו רוסיה, זהו הדבר הנכון לעשותו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי