הרש"פ מבקשת חברות מלאה באו"ם

הרש"פ הגישה בקשה למועצת הביטחון של האו"ם לשדרג את מעמדה למעמד של מדינה חברה באו"ם. ישראל מתנגדת בתוקף למהלך הפלסטיני ורואה בו מתן פרס לטרור ושלב נוסף בתוכנית השלבים של אש"פ להשמדת ישראל, בירושלים מקווים שארה"ב תטיל וטו על ההחלטה.

הרש"פ מנצלת את היחלשות מעמדה הבינלאומי של ישראל בעקבות המלחמה ברצועת עזה כדי לנסות ולשדרג את מעמדה באו"ם למעמד של מדינה חברה מלאה באו"ם.

 

השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור שלח השבוע מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בבקשה לקיים עוד החודש דיון במועצת הביטחון בבקשה הפלסטינית לחברות מלאה באו"ם.

 

לפי חוקי האו"ם, המזכ"ל מחויב להעביר את הבקשה למועצת הביטחון באופן מיידי.

 

לרש"פ יש מאז 2011 מעמד של מדינה משקיפה באו"ם, כדי להגיע להצבעה על הצטרפות בעצרת הכללית של האו"ם, הפלסטינים יצטרכו לקבל את התמיכה של 9 מתוך 15 מדינות החברות במועצת הביטחון, ללא וטו של אחת המדינות הקבועות – ארה"ב, בריטניה, צרפת סין ורוסיה.

 

אבל, על פי נוהלי האו"ם, לפני ההצבעה במועצה, נשיא מועצת הביטחון צריך למנות ועדה מיוחדת שתגבש המלצה בנוגע  לבקשה, רק אם המלצת הועדה היא חיובית מועצת הביטחון עורכת הצבעה על ההמלצה שהוגשה לה.

 

כרגע נראה כי רק 6 מדינות יתמכו בבקשה הפלסטינית,סין, רוסיה, אלג'יריה, גיאנה, מוזמביק וסיירה לאון.

 

סלובניה ומלטה נוטות לתמוך אך עדיין לא החליטו סופית.

 

צרפת יושבת על הגדר ולא החליטה עדיין.

 

השאלה המרכזית היא מה תהייה עמדת ארה"ב והאם היא תשתמש בזכות הוטו שלה כדי לעצור את התהליך המסוכן הזה?

 

בירושלים מקווים שמאוד שממשל ביידן לא יאכזב הפעם וארה"ב תטיל וטו על ההחלטה במועצת הביטחון.

 

משרד החוץ האמריקני פירסם הודעה השבוע כי מדינה פלסטינית צריכה להיות תוצאה של משא ומתן ישיר בין הצדדים ולא במסגרת האו"ם.

 

עם זאת דובר משרד החוץ האמריקני אמר כי כי ארה"ב מחוייבת להקמת מדינה פלסטינית עם ערבויות ביטחוניות לישראל.

 

 חצי שנה חלפה מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה ואסור בשום פנים ואופן לתת פרס לטרור של חמאס והטבח הנורא שעשה בישובי עוטף עזה בדמות מדינה פלסטינית עצמאית, רוב הציבור הישראלי מתנגד להקמת מדינה פלסטינית שהינה שלב בתוכנית השלבים של אש"פ להשמדת ישראל.

 

לישראל אסור לסמוך רק על הוטו האמריקני והיא צריכה לצאת בקמפיין מדיני בקרב המדינות החברות במועצת הביטחון כדי למנוע מהפלסטינים להשיג את הרוב הדרוש.

 

ברחוב הפלסטיני אין כרגע אופטימיות כי המהלך של הרש"פ באו"ם יצלח וזאת בגלל העמדה האמריקנית, ההערכה הפלסטינית היא כי ארה"ב תטיל וטו במידת הצורך על ההחלטה ותצדד בעמדת ישראל.

 

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי