יו"ר הרש"פ מנסה לרצות את ממשל ביידן

ממשל ביידן בירך את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על הקמת הממשלה החדשה והבהיר לו כי הוא מצפה לראות שינוי גם באופן שהיא נלחמת נגד הטרור בצפון השומרון. בימים האחרונים עשו כוחות הביטחון של הרש"פ מעצרי מבוקשים בטול כרם וג'נין אך לא ברור כמה זמן תימשך הפעילות הזו.

ממשלת הטכנוקרטים החדשה בראשות ד"ר מוחמד מוצטפא נשבעה אמונים בתחילת השבוע, בטקס במוקאטעה ברמאללה, ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס והתחילה בעבודתה.

זמן קצר לאחר מכן התקשר מזכיר המדינה טוני בלינקן ליו"ר הרש"פ כדי לברך אותו על הרכבת הממשלה ולחדד את הציפיות של הממשל מהממשלה החדשה.

הממשל האמריקני מתכנן להכניס את הממשלה החדשה לרצועת עזה כדי שתשלוט בה אחרי המלחמה, למרות סירובו של ראש הממשלה נתניהו.

עם זאת הממשל מצפה ממנה שלא תזניח את הטיפול בשטחי A ביהודה ושומרון כולל בתחום המלחמה בטרור.

האמריקנים הבהירו ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כי הרש"פ חייבת להוכיח את עצמה מבחינה ביטחונית. הרש"פ איבדה לפני כשלוש שנים את השליטה הביטחונית בצפון השומרון לידי קבוצות טרור חמושות הנתמכות על ידי איראן.

ישראל טוענת בפני הממשל כי הרש"פ איננה מעוניינת להילחם בטרור ביהודה ושומרון וכי היא לא תצליח לשלוט ברצועה כל עוד היא נמנעת מלהילחם נגד הטרור האסלאמי הקיצוני בצפון השומרון.

לכן, נוכח הציפיות של הממשל שמעמיד את הרש"פ במבחן והחשש של מנגנוני הביטחון של הרש"פ כי ארגוני הטרור ינסו להסלים את המצב הביטחוני בשטחי A לקראת פעולת צה"ל ברפיח, הורה יו"ר הרש"פ למאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי, למנוע כל הסלמה ביטחונית בימים הקרובים.

בימים האחרונים ניכרת פעילות של מנגנוני הביטחון הפלסטינים בכמה ערים ומחנות פליטים בצפון השומרון כדי למנוע הסלמה ביטחונית כדי שיו"ר הרש"פ יוכל לקטוף את הקרדיט לכך ולא כוחות צה"ל.

מנגנוני הביטחון של הרש"פ התמקדו בימים האחרונים במחנות הפליטים בטול כרם וג'נין  ועצרו כמה פעילים של הג'יהאד האסלאמי אך נכשלו במעצרו של אחד מראשי "גדוד טול כרם" המכונה "אבו שוג'אע".

במהלך פעילות המעצרים היו עימותים קשים שבמהלכם נהרג אחד המבוקשים במחנה הפליטים טול כרם.

בעקבות העימותים הודיע "גדוד טול כרם" על "מרי אזרחי" במחנה פליטים נור שמס וסגר במחסומים מאולתרים את כניסות למחנה ןפירסם כרוז חריף נגד הרש"פ.

גם קבוצות טרור אחרות כמו "גדוד קפין" ו"גדודי חללי אלאקצא" פירסמו הודעות גיני למה שקרה במחנה הפליטים טול כרם ובמחנה הפליטים ג'נין.

לפני כמה ימים פצעו אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ביריות במחנה פליטים ג'נין את המבוקש קייס א-סעדי.

הרש"פ נמצאת כעת במבחן והממשל האמריקני עוקב אחרי צעדיה של הממשלה החדשה והטיפול שלה בקבוצות הטרור החמושות בשומרון,יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נדחק אל הקיר והוא צריך להוכיח כי אכן הוקמה "רש"פ מחודשת" שאיננה מושחתת והיא נחושה להילחם בטרור.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי