הרש"פ טוענת כי סיכלה פיגוע תופת של דאע"ש

האם הרש"פ החלה להילחם ברצינות בטרור בשטחי יהודה ושומרון או שמדובר במסע יחסי ציבור לשכנע את ממשל ביידן וישראל כי היא ראויה לשלוט ברצועת עזה? הזמן יגיד.

גורם ביטחוני בכיר ברש"פ טוען כי מנגנון המודיעין הכללי בראשותו של מאג'ד פרג' עצר בסוף השבוע האחרון בכפר סיריס בצפון השומרון חולייה חמושה של ארגון דאע"ש.

לטענתו, אנשי הביטחון של הרש"פ הפתיעו את חברי החולייה ובעת שפרצו לביתו של אחד מחברי החולייה הופעל נגדם מטען חבלה, מלבד נזק קל לא היו נפגעים.

בבית שאליו פרצו אנשי הביטחון הפלסטינים התגלה פיר של מנהרה קטנה וכמה פצצות מרגמה.

בחיפושים בבתיהם של שאר חברי החולייה נתפסה חבית מלאה חומרי נפץ וגם מכונית ממולכדת, לטענת המודיעין הפלסטיני, חברי החולייה תכננו לפוצץ אותה על מפקדת הכוחות הפלסטינים ברמאללה.

השב"כ הישראלי בודק כעת אם הדיווחים האלה הם נכונים.

גורמים בתנועת פת"ח טוענים כי ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' עוסק כעת במשא יחסי ציבור כדי לשכנע את ישראל וממשל ביידן כי הרש"פ נלחמת בטרור כדי  שיסכימו כי היא ראוייה לשלוט ברצועת עזה.

בשבוע שעבר עשו אנשיו של מאג'ד פרג' מבצע מעצרים של מבוקשים במחנות הפליטים טול כרם וג'נין ואף סייעו לצה"ל באבטחת משאיות של ציוד הומניטרי ברצועת עזה, שניים מהם חוסלו על ידי חמאס.

שר הביטחון יואב גלנט רואה במאג'ד פרג' פוטנציאל להיות המושל של רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה אך ראש הממשלה נתניהו מתנגד לכל מעורבות של הרש"פ בשלטון ברצועה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי