יחיא סינוואר במסר להנהגת חמאס בחו"ל: איננו חוששים ממערכה באזור רפיח

גורמים בחמאס טוענים כי יחיא סינוואר ומוחמד דף העבירו מסר להנהגת חמאס בחו"ל כי הזרוע הצבאית ערוכה היטב למערכה ברפיח ואין לעשות ויתורים במשא ומתן. גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית שמעידה בדיוק על חשש בזרוע הצבאית.

גורמים בחמאס אומרים כי הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה העבירו מסרים לקטאר ולמצרים כי אין להתייחס למערכה הצפויה ברפיח כ"דבר מפחיד".

לדבריהם,יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה ומוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית, העבירו מסרים בשם הזרוע הצבאית של חמאס כי היא במצב של מוכנות מלאה להתמודד עם כל תרחיש צבאי ברפיח יהא אשר יהא.

במסר, הייתה דרישה מהנהגת חמאס בחו"ל שלא לעשות שום וויתורים כדי למנוע את המערכה ברפיח.

בכיר חמאס ח'ליל אלחיה, סגנו של יחיא סינוואר ששוהה בקטאר, אמר כי "הגדודים של חמאס מוכנים היטב למערכה ברפיח וכי אין זה נכון כי הם איבדו את היכולת והשליטה."

"המסרים של חמאס ברצועה מדברים על מוכנות מלאה להתמודד עם המערכה ברפיח, כפי שקרה במערכות בח'אן יונס ובצפון הרצועה, האויב מגזים ועושה פוליטיזציה של האיומים שלו על מבצע צבאי באזור רפיח", אמר אלחיה.

גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית שבדיוק מעידה על ההיפך כי חמאס חושש מאוד מכיבוש אזור רפיח על ידי צה"ל והוא מנסה לשדר ביטחון עצמי כלפי חוץ.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי