יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מיישר קו עם המלך עבדאללה נגד חמאס ואיראן

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מיישר קו עם המלך עבדאללה נגד חמאס וביטל את השתתפות נציגי פת"ח במפגש פיוס עם חמאס שהיה אמור להתקיים בסין. נמשכת המתיחות בין המלך עבדאללה לחמאס על רקע חשדות המלך כי חמאס פועלת להדיחו מכס השלטון.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר מפי גורם בכיר ברש"פ כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נענה לבשקתו של עבדללה מלך ירדן והורה לנציגי תנועת פת"ח שלא להשתתף במפגש הפיוס הלאומי עם נציגי חמאס שהיה אמור להתקיים בסין, על פי הזמנת משרד החוץ שלה, בחודש שעבר.

הסינים כעסו מאוד על ביטול השתתפות משלחת פת"ח אבל יו"ר הרש"פ מייחס חשיבות רבה ליחסיו עם עדבאללה מלך ירדן והשניים מתואמים בפעילות נגד חמאס.

ירדן הסבירה לרש"פ כי השתתפות נציגי תנועת פת"ח במפגש הפיוס תיתן לגיטימציה לחמאס, תחזק את מעמדה של סין ותחליש את מעמד הרש"פ.

ירדן סבורה כי עדיף שנציגי הרש"פ לא יופיעו בפומבי ביחד עם נציגי חמאס עד לאחר סיום המלחמה ברצועת עזה.

עוד דיווח העיתון כי קצינים ירדניים הגיעו לשטחי יהודה ושומרון בתחילת המלחמה והם פועלים עם עמיתיהם במנגנוני הביטחון של הרש"פ והשב"כ הישראלי כדי לדכא את פעילי חמאס ואת הרחוב הפלסטיני הזועם.

על פי הדיווח, קצינים ירדנים חקרו מחבלים משוחררים של חמאס והציעו להם להתגייס למודיעין הירדני ולהעביר מידע על חמאס בתמורה לקבלת חנינה משלטונות ישראל על מעשיהם.

הקצינים הירדנים גם משתפים פעולה עם קציני מודיעין ישראלים ואמריקנים כדי למנוע הברחות נשק מירדן לצפון השומרון עבור ארגוני הטרור הפלסטינים.

ברקע הדברים היחסים העכורים של המלך עבדאללה עם תנועת חמאס, המלך אסר באחרונה על כניסת ראשי חמאס לממלכה ההאשמית בעקבות ניסיונות של חמאס להתסיס את הרחוב הירדני, בשיתוף פעולה מלא עם איראן ותנועת "האחים המוסלמים", כד להפיל את שלטון המלך עבדאללה.

ברחוב הירדני יש מאז פרוץ המלחמה הפגנות ענק לתמיכה בחמאס ברצועת עזה, אך המלך הירדני מאפשר את קיומן כדי לשחרר קיטור, באחרונה עצרו גורמי הביטחון  הירדנים חולייה חמושה של חמאס בירדן  ותפסו שני מחסני נשק של איראן בעיר הבירה עמאן, נשק שהיה אמור להיות מוברח לצפון השומרון או לביצוע פיגועים בתוך ירדן עצמה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי