המאהבת של הרמטכ"ל של חזבאללה פואד שוכר

גורמי מודיעין במערב מאשרים את השמועות שהופצו בלבנון כי פואד שוכר, רמטכ"ל חזבאללה, חוסל על ידי ישראל בעת ששהה בדירת המאהבת שלו. לדבריהם, פואד שוכר, שהיה תחת מעקב של המוסד הישראלי, לא נקט באמצעי הזהירות הנדרשים, חזבאללה מכחיש את הדברים.

בעקבות הטבח שעשה חזבאללה בכפר מג'דל שמס ברמת הגולן, שבו נהרגו 12 נערים ישראלים, העריך מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה כי ישראל תגיב בעוצמה בלבנון נגד מטרות של הארגון והורה לכל בכירי הארגון לרוקן את המפקדות ולרדת למחתרת עד להוראה חדשה כדי להקשות על ישראל לפגוע בהם.

על פי גורמים ביטחוניים בישראל מרבית הבכירים בחזבאללה מילאו אחרי ההוראה של חסן נצראללה מלבד פואד שוכר, המכונה "חאג' מוחסן", אשר היו לו עיסוקים אחרים תוך כדי המלחמה.

גורמי מודיעין במערב מאשרים את השמועות שנפוצו בלבנון לאחר חיסולו בשכונת א-דאחיה, כי פואד שוכר חוסל על ידי ישראל בעת שביקר בדירתה של המאהבת שלו בבניין שהותקף, היא נהרגה גם כן במהלך תקיפת צה"ל.

על פי גורמים בלבנון, המוסד הישראלי עקב תקופה ארוכה אחרי תנועותיו של פואד שוכר, אשר לא נקט באמצעי ביטחון מספיקים והרגיש בטוח, סוכני המוסד ידעו כי הוא יהיה בדירת המאהבת שלו באחד מימי השבוע והמתינו לרגע המתאים.

ברגע שפואד שוכר הגיע לדירה שהייתה תחת תצפית של סוכני המוסד הם דיווחו על כך למפקדת הארגון בישראל והמתינו במקום כדי לוודא שהוא אינו עוזב את הדירה,המידע הועבר לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גלנט והם שהורו לחיל האוויר לבצע את החיסול, כך ידעה ישראל בסבירות גבוהה כי פואד שוכר אכן חוסל שכן סוכני המוסד היו במקום ודיווחו על תוצאות התקיפה.

בחזבאללה מכחישים את השמועות האלה וטוענים כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית שמפיצה ישראל אבל אין להם עד כה שום הסבר לשאלה מה עשה פואד שוכר בדירה בשכונת א-דאחיה שבה הוא חוסל.

על פי גורמים רשמיים בצה"ל. פואד שוכר, היה עוזרו הבכיר של חסן נסראללה. הוא כיהן כמפקד יחידת המבצעים בדרום לבנון בעת שצה"ל שהה ברצועת הביטחון.

הוא אחראי להרג של עשרות עד מאות חיילים ישראלים, והיה מפקח-העל על כל יחידות הטילים והרקטות של חיזבאללה.

מזכ"ל המועצה האסלאמית-ערבית בלבנון, מוחמד עלי אל-חוסייני, טען השבוע בראיון לרשת אל-ערבייה כי פואד שוכר היה "ממייסדי חיזבאללה, וחשוב יותר מעימאד מורנייה". לדבריו, "שוכר הוא הבכיר במועצת הג'יהאד בחיזבאללה, שאחראית על החלק הביטחוני והצבאי של הארגון".

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי