ישראל חיסלה את רוחי מושתהא יד ימינו של יחיא סינוואר

על פי דיווח בעיתון סעודי, ישראל חיסלה את רוחי מושתהא, יד ימינו של יחיא סינוואר, בעת שהסתתר במנהרה ביחד עם בכירים מהזרוע הצבאית של חמאס בעיר עזה. מדובר בחיסול חשוב מאוד, ישראל איננה מגיבה וגורמים בחמאס מכחישים, ההערכה ברצועת עזה היא כי הדיווח הינו נכון ומהווה מכה נוספת ליחיא סינוואר.

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דיווח אמש מפי מקורות המקורבים לחמאס כי ישראל חיסלה לפני כשבועיים את רוחי מושתהא , יד ימינו של יחיא סינוואר, בכיר בחמאס, יחד איתו חוסל בכיר נוסף – סאמח -א-סראג', השניים הינם חברים בלשכה המדינית של חמאס.

על פי הדיווח, הם הסתתרו במנהרה במערב העיר עזה ועמם חוסלו עוד שלושה בכירים בזרוע הצבאית של חמאס: עבד אל-האדי ציאם, סאמי עודה ומוחמד חדיד.

המנהרה קרסה על ראשיהם כתוצאה מההפצצה של חיל האוויר הישראלי.

החמישה עברו למנהרה הזו לפני כחודש וחצי, המנהרה, כך דווח בעיתון, כוללת חדרים לשינה ומותאמת לשהייה ארוכת טווח.

רוחי מושתהא היה מקורב מאוד ליחיא סינוואר, היחסים בינהם התהדקו בתקופת מאסרם והם שוחררו ביחד מהכלא הישראלי בעסקת שליט בשנת 2011, מושתהא היה מקורב גם למוחמד דף ולמרוואן עיסא שהיוו את הצמרת של הזרוע הצבאית.

לאחר התקיפה הישראלית על המנהרה היו כמה ניסיונות לחילוץ מי שהיו בתוכה. ארבעה מחברי הזרוע הצבאית של חמאס קיבלו הוראה לרדת למנהרה כדי לחפש ניצולים, אך גם הם נהרגו כתוצאה מריכוז גבוה של גזים רעילים.

מבצע החילוץ  נמשך כמה ימים ובסופו של דבר חולצו הגופות, כל ההרוגים ובהם רוחי מושתהא וסאמח א-סראג' נקברו השבוע בעזה.

ישראל שומרת על שתיקה ואינה מאשרת או מכחישה את הדיווח, אולם גורמי ביטחון בישראל מעריכים בסבירות גבוהה כי הוא נכון למרות שאין עדיין אימות סופי.

גם חמאס לא הכחיש אותו באופן רשמי, אבל באופן בלתי רשמי גורמים בחמאס טוענים כי מדובר ב"שקר".

המדיניות של חמאס, בניגוד למדיניות של חזבאללה, הינה להשתדל ככל האפשר להסתיר את חיסולם של בכירים בתנועה כדי למנוע פגיעה במורל של לוחמין ושל התושבים ברצועה וכדי שלא לספק מידע לישראל, כך עד עכשיו ,חמאס נמנע מלאשר את חיסולם של ראשי הזרוע הצבאית מוחמד דף ומרוואן עיסא.

במקרה של אסמעיל הניה שחוסל בטהרן, הייתה זו איראן שהודיעה על כך רשמית וחמאס נאלץ לאשר את מותם של אסמעיל הייה ושל שומר ראשו ווסים אבו שעבאן.

ההערכה ברצועת עזה היא כי בסבירות גבוהה אכן ישראל חיסלה את רוחי מושתהא ואת סאמח א-סראג', זוהי מכה נוספת ליחיא סינוואר והצלחה נוספת של המודיעין הישראלי אשר נמצא כעת במצוד נרחב אחרי יחיא סינוואר ואחיו מוחמד סינוואר כדי לחסלם.

הטבעת סביב צווארם הולכת ומתהדקת ובשב"כ הישראלי אומרים כי זו רק שאלה של זמן עד שישראל תגיע אליהם ותחסלם.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי