איראן מנסה לטשטש את הדרך שבה חוסל מנהיג חמאס אסמעיל הניה

איראן פתחה בחקירה מקיפה בנסיבות חיסולו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה בבית ההארחה בטהראן. החיסול פגע קשות בכבודה של איראן, בישראל מעריכים כי איראן תזייף את תוצאות החקירה הסופית באופן כזה שהן יראו כי היא כביכול לא הייתה יכולה למנוע את החיסול.

איראן עצרה כ-30 חשודים במסגרת חקירת נסיבות חיסולו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה בטהראן, בין העצורים קציני מודיעין בכירים, גורמי צבא ועובדים בבית ההארחה של "משמרות המהפכה" באזור טהראן שבו אירע החיסול.

במקביל נבדקים צילומים של מצלמות האבטחה בשדות התעופה ובאתרים שונים.

המשטר האיראני הפך ללעג ולקלס בעולם בעקבות חיסול אסמעיל הניה, האופוזיציה האיראנית מלגלגת עליו וגם הרחוב באיראן והרשתות החברתיות, החשד של המודיעין האיראני הוא כי קיימת חפרפרת ישראלית בצמרת של "משמרות המהפכה" שהפעילה רשת של סייענים כדי שהחיסול ייצא לפועל.

איראן מאשימה את ישראל בחיסול אבל אין לה שום הוכחה לכך, ישראל מעולם לא הודתה במעשה.

גורמי מודיעין ישראלים הדליפו לעיתון "ניו יורק טיימס" כי אסמעיל הניה נהרג מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן בדירה שבה הוא שהה בבית ההארחה האיראני, המטען הוטמן במקום חודשיים לפני שהוא הגיע לטהראן, ההדלפה נועדה לחשוף את השקר של איראן כי הפיצוץ נגרם מטיל שנורה מחוץ לשטח איראן כדי לנסות ולהקטין את מימדי המחדל האבטחתי סביב אסמעיל הניה.

אולם סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" מתעקשת כי הפיצוץ הוא תוצאה של פגיעה של טיל ששוגר לעבר הקומה הרביעית של בית ההארחה שבו השתכן אסמעיל הניה באזור זעפרניה צפונית לטהראן.

"משמרות המהפכה" של איראן טענו אתמול כי אסמעיל הניה חוסל באמצעות טיל שנורה מטווח קצר מחוץ לחדרו עם חומר נפץ במשקל 7 ק"ג וכי ישראל עמדה מאחורי הפעולה בתמיכת ארה"ב.

גם חמאס מסייע לאיראן לטשטש את הנסיבות המדוייקות של הפיצוץ, ח'אלד אלקדומי, נציג חמאס בטהראן אמר לעיתון "אלערבי אלג'דיד" כי הדיווח של העיתון "ניו יורק טיימס" איננו נכון, לדבריו הוא עצמו שהה בבית ההארחה בעת הפיצוץ וכי הפיצוץ היה תוצאה של תקיפה מהאוויר בשעה 1:37 לפנות בוקר.

הוא האשים את ארה"ב כי היא סייעה לישראל לחסל את אסמעיל הניה.

העיתון הבריטי "דיילי מייל" דיווח כי המוסד הישראלי שכר סוכנים איראניים שהניחו חומרי נפץ בשלושה חדרים נפרדים בבית ההארחה שבו השתכן אסמעיל הניה.

גם זיאד אלנח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי שהה בעת הפיצוץ בבית ההארחה אך הוא לא נפגע.

איראן עברה השפלה ענקית וכבודה נרמס בתוך הרפובליקה האסלאמית וברחבי העולם, המנהיג העליון עלי' חמינאי זועם ורוצה תשובות מי אחראי למחדל, גורמי ביטחון בישראל מעריכים  כי איראן תזייף את תוצאות החקירה הסופית באופן כזה שהן יראו כי היא כביכול לא הייתה יכולה למנוע את החיסול מכיוון שהפיצוץ שממנו נהרג אסמעיל הניה היה תוצאה מפגיעה של טיל או כטב"מ  או רחפן ממולכד ששוגר מחוץ לגבולות איראן.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי