הרש"פ מתכננת מהלך חדש נגד ישראל באו"ם

הרש"פ נערכת להגיש לעצרת הכללית של האו"ם בחודש הבא הצעת החלטה נגד ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון. גורמים ברש"פ אומרים כי מחמוד עבאס מעודד מאוד מהאפשרות שקמלה האריס תיבחר לנשיא החדשה של ארה"ב והוא נערך להגברת הלחץ הבינלאומי על ישראל ולהצרת צעדיה בזירה הבינלאומית.

על פי דיווחים שהגיעו לירושלים מגורמים זרים, הרש"פ מתכננת מהלך מדיני חדש בעצרת הכללית של האו"ם לאחר פתיחת דיוני העצרת במחצית החודש הבא.

הרש"פ מתכננת להעביר בעצרת הכללית, שבה יש לה רוב מסורתי גדול, החלטה נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון שמבוססת על פסיקת בית הדין  הבינלאומי  לצדק בהאג שקבעה כי ההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי.

צריך לזכור כי ההחלטות בעצרת הכללית של האו"ם, בניגוד להחלטות מועצת הביטחון, אינן מחייבות ואין להן משמעות ביצועית, אבל הפלסטינים מעריכים כי לא תושג הפסקת אש והמלחמה ברצועת עזה תימשך והם מחפשים מהלך נוסף שנועד להגביר את הלחץ המדיני על ישראל ולעשות לה דה לגיטימציה בנושא ההתנחלויות ביהודה ושומרון בעצרת הכללית של האו"ם שבה יש להם יתרון ברור על ישראל.

על פי גורמים ברש"פ, את המהלך הזה יזם ריאד אלמאלכי, יועצו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לעניינים בינלאומיים ומחמוד עבאס נתן לו אור ירוק.

נציגות אש"פ באו"ם הכינה כבר טיוטה של הצעת ההחלטה והחלה לחלק אותה למדינות שונות.

הפלסטינים דורשים מהעצרת הכללית של האו"ם לאמץ את כל החלטות בית הדין הבינלאומי בהאג ולקבוע לוח זמנים לסיום "הכיבוש" ביהודה ושומרון בהקדם האפשרי ולמעשה לקבוע רשימה שחורה של כל ההתנחלויות.

משרד החוץ בירושלים עדיין לומד את  פרטי התוכנית הפלסטינית אך נראה שישראל תצטרך לקבל החלטות בקבינט על סנקציות נוספות נגד הרש"פ כדי להרתיע אותה.

גורמים ברש"פ אומרים כי מחמוד עבאס מעודד מאוד מהאפשרות שקמלה האריס תיבחר לנשיא החדשה של ארה"ב ותיכנס לבית הלבן בחודש ינואר הבא והוא נערך להגברת הלחץ הבינלאומי על ישראל ולהצרת צעדיה בזירה הבינלאומית.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי