כיצד חיסלה ישראל את מוחמד דף?

ערוץ אל חדת' הסעודי חושף כי חיסולו של רב המחבלים מוחמד דף התאפשר בזכות בלדר של הזרוע הצבאית שגוייס על ידי השב"כ הישראלי. בעקבות החיסול שינתה הזרוע הצבאית את סידורי האבטחה של בכיריה.

נושא חיסולם של מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוה הצבאית של חמאס ושל ראפע סלאמה, מח"ט רפיח, שחוסלו ביחד על ידי ישראל ב-13 ביולי בהפצצה כבדה של חיל האוויר הישראלי באזור ח'אן יונס, ממשיך להעסיק את הפלסטינים והעולם הערבי.

ישראל הודיעה רשמית, לאחר בדיקות והצלבות מודיעיניות כי מוחמד דף חוסל, אך חמאס מעולם לא הודה בכך והוא שומר על שתיקה, כנראה מחשש לפגיעה מורלית קשה בפעיליו וברחוב העזתי.

מוחמד דף היה המבוקש מספר אחת מבחינת ישראל במהלך -30 השנים האחרונות, הוא היה ממתכנני הטבח בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר וידיו היו מגואלות בדם של מאות ישראלים.

ההערכה בקרב גורמים ברצועת עזה הייתה שמוחמד דף וראפע סלאמה נאלצו לעלות מתוך אחת המנהרות שבה הסתתרו אל פני הקרקע, לאחר שהיא הופצצה וגזים רעילים התפשטו בה ואז ניצלה זאת ישראל וחיל האוויר חיסל אותם בהפצצה נוספת.

אולם, ערוץ אלחדת' הסעודי דיווח אמש כי  פעיל של הזרוע הצבאית של חמאס הוא שהסגיר את מיקומם לשב"כ הישראלי.

על פי הדיווח, הפעיל הזה שהינו בן למשפחה גדולה מרפיח, היה בלדר שהעביר מסרים כתובים בין מח"ט רפיח מחמד שבאנה לבין פעילי חמאס כדי שלא ייורטו על ידי ישראל והוא שהסגיר לישראל את מיקומו של מוחמד דף.

הבלדר אישר באזני השב"כ הישראלי את זהותו של מוחמד דף ומיקומו לאחר שמפעיליו הציגו בפניו תמונה של מוחמד דף.

הוא מסר לישראל גם מפות מפורטות של המנהרות באזור רפיח ואמצעי הלחימה שמוסתרים בהן ומיקומים נוספים של בכירים בחמאס.

בעקבות הצלחתו של השב"כ לגייס כמשתפי פעולה פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס, החל הנהגת הזרוע הצבאית ברצועה בסדרה של אמצעי ביטחון חדשים כדי לצמצם את האפשרות הזו.

גורמים בחמאס טוענים כי מנגנון ביטחון הפנים של הארגון איננו אחראי יותר על אבטחת בכירים בחמאס, למשל, אבטחתם של יחיא סינוואר ואחיו מוחמד סינוואר, שמובילים כעת את הזרוע הצבאית, הופקדה בידי יחידת "הצל" שהינה יחידת נוח'בה מיוחדת שאחראית גם על שמירתם של החטופים הישראלים שנמצאים במנהרות חמאס.

חמאס לא הגיב עד כה לדיווח בערוץ אלחדת' הסעודי, אבל גורמים ברצועה מדווחים כבר כמה שבועות על עלייה בנכונות של תושבים ברצועה להגביר את שיתוף הפעולה עם ישראל בגלל המצב הכלכלי וההומניטארי ברצועה וגם בגלל רצון לנקום בהנהגת חמאס שגררה אותם ב-7 באוקטובר, בעל כורחם, לנכבה חדשה שהרבה יותר גרועה מהנכבה של 1948.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי