פסימיות ברצועת עזה מהמשא ומתן לעסקת חטופים והפסקת אש

בקרב התושבים ברצועת עזה גוברים הפסימיות והתסכול מאפשרות כישלון המשא ומתן בין ישראל לחמאס על עסקת חטופים והפסקת אש.

 הפלסטינים ברצועת עזה עוקבים בעניין רב אחרי המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס על עסקת שחרור חטופים והפסקת אש.

אחרי ההודעות של בכירי חמאס כי לא הייתה שום התקדמות במפגש הפסגה בדוחא, גוברים הפסימיות והתסכול מאפשרות כישלון המשא ומתן, יש עכשיו ציפייה דרוכה למפגש הפסגה שאמור להתקיים השבוע בקהיר.

לתושבי עזה נמאס מהמלחמה והם משתוקקים להפסקת אש כדי להתחיל ולהתאושש, קצה נפשם במעבר התכוף מאזור לאזור שצה"ל כופה עליהם לאחר שמחבלי חמאס משגרים רקטות מאתרים הסמוכים לאזורים ההומניטריים או מקימים בסמוך אליהם תשתיות טרור חדשות שצה"ל חייב להרוס.

צה"ל הגביר בימים האחרונים את הפעילות הצבאית שלו ברחבי הרצועה, במקביל לשיחות בדוחא ובקהיר, 3 אוגדות של צה"ל פועלות בשטח נגד תשתיות טרור ומפעילות לחץ על ההנהגה הצבאית של חמאס.

יש ברחוב העזתי כעס על ההודעות האופטימיות שמפרסם ממשל ביידן שמתבררות אחר כך כלא מדוייקות ,בלשון המעטה, ומגבירות את האכזבה והתסכול, בינתיים מדווחים מקורות בעזה על תקיפות נרחבות של חיל האוויר הישראלי ברחבי הרצועה ועל נפגעים רבים, באופן מעשי, המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס מתנהל תחת אש.

הסיוט הגדול בקרב תושבי הרצועה הוא לעבור תוך פרק זמן קצר מאזור אחד למשנהו כדי שצה"ל יוכל לפעול קרקעית נגד המחבלים מבלי לפגוע באזרחים, צה"ל מקפיד להזהיר את התושבים באמצעות כרוזים שמפוזרים מהאוויר, הודעות טקסט בטלפונים הסלולאריים ובאמצעי התקשורת בשפה הערבית.

אבל, אין להם שום יכולת לדרוש מחמאס להפסיק את המלחמה ולהחזיר את החטופים לישראל, יחיא סינוואר לקח בשבי גם את תושבי הרצועה כבני ערובה של הזרוע הצבאית של חמאס, כל מי שמעיז למתוח ביקורת על חמאס נענש בכוח רב על ידי פעילי השטח של חמאס שמשוטטים ברחובות.

תושבים רבים כבר חושבים כעת על עונת החורף ועל השאלה כיצד יתקיימו מחוץ לבתיהם במזג האוויר הקשה אם המלחמה תימשך, סופה של המלחמה איננה נראה באופק, ב-7 באוקטובר הם היו בטוחים שמדובר בעוד סבב לחימה שיימשך כמה ימים אף ישראל הפתיעה אותם בפלישה קרקעית מסיבית לרצועת עזה.

מספר ההרוגים ברצועה, על פי נתוני משרד הבריאות של חמאס עבור את ה-40 אלף עם עוד עשרות אלפי פצועים ונעדרים, מלחמת "חרבות ברזל" קיבלה אצל הפלסטינים את הכינוי "מלחמת ההשמדה".

ברור שישראל איננה פועלת להשמיד את תושבי הרצועה, היא פועלת נגד מחבלי החמאס והורסת את התשתית הצבאית שלו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי