גורמי ביטחון בכירים: קו התפר פרוץ לחלוטין

גורמי ביטחון בכירים מזהירים כי קו התפר פרוץ לחלוטין וישראל אינה ערוכה דיה למנוע כניסת מחבלים מתאבדים לערים הראשיות לביצוע פיגועי התאבדות. גורם ביטחוני בכיר אומר כי לאחר שתסתיים המלחמה ברצועת עזה, צה"ל חייב לצאת למבצע צבאי ענק בצפון השומרון בסגנון "חומת מגן 2" כדי להרוס את כל תשתיות הטרור.

הפיגוע בתל אביב השבוע והודעת הזרוע הצבאית של חמאס על חידוש פיגועי ההתאבדות בתוך מדינת ישראל שוב  מעלים לראש סדר היום את סוגיית קו התפר.

גורמים ביטחוניים בכירים מזהירים כי חדירת המחבל לתל אביב שוב חושפת את האמת המסוכנת כי קו התפר פרוץ לחלוטין, המחבל הגיע מאזור שכם לתל אביב מבלי שנעצר, כעת בודקים המשטרה והשב"כ את מסלל כניסתו לישראל והגעתו לתל אביב.

על פי גורמים ביטחוניים בישראל, ההערכה היא שבישראל שוהים כ-40 אלף פלסטינים שמוגדרים כשוהים בלתי חוקיים,רובם נכנסו לישראל אחרי ה-7 באוקטובר דרך פרצות בגדר, הם עובדים בעבודות שונות אולם יש להם גם פטנציאל להפוך למחבלים ולבצע פיגועים.

צה"ל והמשטרה יודעים בדיוק היכן הפרצות בגדר, אך פועלים פלסטינים רבים מספרים כי הם לא מונעים את כניסת השב"חים לישראל.

גורמים בצה"ל אומרים כי אלפי פלסטינים נכנסים לישראל ללא פיקוח וכבר עדיף לתת להם אישורי כניסה כדי שייכנסו דרך המעברים בצורה מבוקרת ותחת פיקוח ביטחוני ישראלי.

אחרי טבח 7 באוקטובר בישובי עוטף עזה,  החליט הדרג המדיני לעצור את כניסת הפועלים הפלסטינים לשטח מדינת ישראל.

מכסה מצומצמת של כ-8,000 אושרה, ובה נכללו עובדים שמוגדרים חיוניים למשק הישראלי. עם זאת, בהתנחלויות ביהודה ושומרון עובדים יותר מעשרת אלפים פלסטינים, כל אחד מהם באישור כפול של מערכת הביטחון והמועצות ביהודה ושומרון.

ההודעה של הזרוע הצבאית של חמאס מעידה על כך שהפעולות של צה"ל והשב"כ במחנות הפליטים והערים הפלסטיניות בצפון השומרון נגד הטרור אינן מרתיעות את ארגוני הטרור והם מנסים להעביר את הפעילות גם לתוך שטח מדינת ישראל כפי שהיה בתקופת האינתיפאדה השנייה.

זה מחייב את הדרג המדיני להורות לאלתר לצה"ל והמשטרה למנוע כניסת שוהים בלתי חוקיים לישראל ולחסום את הפרצות בקו התפר.

החדירה הקלה של המחבל לתל אביב היא מחדל ביטחוני חמור, בהיעדר התראה מראש של השב"כ, כוחות צה"ל והמשטרה היו צריכים למנוע את הגעתו עם מטען חבלה גדול לתל אביב.

גורמים ביטחוניים אומרים כי איראן ממשיכה להזרים חומרי נפץ ואמצעי לחימה לקבוצות הטרור החמושות בצפון השומרון דרך הגבול עם ירדן.

קבוצות הטרור האלה שמשתייכות לחמאס, הג'יהאד האסלאמי והפת"ח הקימו מסגרות מקומיות משותפות הנקראות "גדודים" בערים ג'נין, שכם וטולכרם ובמחנות הפליטים והכפרים באזורים האלה.

הן הקימו מעבדות חבלה ומייצרות מטענים גדולים שאותם הן מטמינות בצירים שעליהם נעות יחידות של צה"ל.

עכשיו נראה כי הן מכינות מטענים גדולים וחגורות נפץ לביצוע פיגועי התאבדות בתוך ישראל.

במקביל לסגירת הפרצות בקו התפר, השב"כ צריך לאתר את מיקומן של המעבדות שמייצרות את מטעני החבלה להגיע אליהן ולהשמידן בעזרת צה"ל.

גורם ביטחוני בכיר אומר כי לאחר שתסתיים המלחמה ברצועת עזה, צה"ל חייב לצאת למבצע צבאי ענק בצפון השומרון בסגנון "חומת מגן 2" כדי להרוס את כל תשתיות הטרור.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי