המשוואה החדשה של חזבאללה: תל אביב תמורת  רובע א-דאחייה בביירות

ארגון חזבאללה ממשיך להפיץ באמצעי התקשורת שלו את הנרטיב השקרי שלו כי הצליח לפגוע במפקדת יחידה 8200 ובמטה המוסד הישראלי באזור תל אביב. חזבאללה טוען כי הצליח לבסס משוואת הרתעה חדשה כי התקפה ישראלית ברובע א-דאחייה בביירות תיענה בהתקפה שלו על תל אביב.

ארגון חזבאללה ממשיך בנרטיב השקרי שלו כי הצליח לנקום את מותו של פואד שוכר, רמטכ"ל הארגון שחוסל על ידי ישראל וכי הוא ביסס את המשוואה החדשה שקבע חסן נצראללה והיא פגיעה בתל אביב בתגובה על החיסול בשכונת א-דאחייה בביירות.

פרשנים בעולם הערבי אומרים כי רק הזמן יגלה אם חסן נצראללה דובר אמת או שהוא משקר ויש לקבל את הגירסא הישראלית לגבי תוצאות המכה המקדימה של צה"ל על מטרות חזבאללה.

להערכת כמה פרשנים, חזבאללה נחוש להמשיך ולתקוף את ישראל והוא ינסה להכין לה מארב נוסף והוא יעשה זאת בזהירות מתחת לראדאר המודיעיני, ככל האפשר, מכיוון שהחיסול של פואד שוכר הוכיח כי ישראל חדרה מבחינה מודיעינית לצמרת הארגון.

עיתון "אלאח'באר" הלבנוני, שופרו של חזבאללה, תקף אתמול את ישראל כי למרות היכולות הצבאיות ההרסניות של ישראל, ההנהגה המדינית והביטחונית שלה איננה יכולה לתרגם אותן מבחינה מבצעית, אפילו בתגובה להתקפות של חזבאללה.

במאמר שפירסם העיתונאי עלי חיידר, המקורב לחזבאללה ואחד מהשופרות של חסן נצראללה,הוא האשים את ישראל בפירסום נרטיב שקרי על נסיבות תקיפת מפקדת יחידה 8200 כביכול על ידי חזבאללה.

לטענתו, חזבאללה עומד על כך כי הוא ביצע את פעולת הנקם שהבטיח על חיסולו של פואד שוכר והוא מוכן לכל עימות על כל ההשלכות שבו.

הוא טען שישראל נכשלה בהתקפתה ואילו חזבאללה הצליח לבסס את המשוואה כי פגיעה ברובע א-דאחייה בבירות משמעותה פגיעה ברובע של העיר תל אביב, במקרה הזה בצומת גלילות שבו ממוקמים, לטענתו, מפקדת יחידה 8200 ומטה המוסד הישראלי.

חזבאללה ממשיך לטעון כי המשוואה הזו, שהוא הצליח לכפות על ישראל באמצעות "פגיעה" כביכול ביעד מודיעיני אסטרטגי באזור תל אביב, מעידה על התעקשותו לשמור על המשוואה החדשה ולא להימנע מתקיפת מטרות אסטרטגיות בתל אביב שעלולות להביא אפילו למלחמה.

לדעת חזבאללה, ישראל תמיד תהייה זקוקה לנוכחות אמריקנית מסיבית באזור כדי להגן עליה בכל פעם שהיא תחצה את הקווים האדומים בעימות עם חזבאללה.

המאמר  שפורסם בעיתון "אלח'באר" קורא לישראל לשוב לכללי העימות הקודמים שהיו נהוגים לפני חיסולו של פואד שוכר בשכונת א-דאחייה במיוחד לאחר שהתברר , לטענתו, שישראל איננה יכולה לסמוך על הצי האמריקני ועל הכוח הצבאי ההרסני שלה.

גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי המאמר הזה מעיד על החשש הרב של חסן נצראללה שישראל תתקוף פעם נוספת ברובע א-דאחייה,שהיא המעוז הראשי של חזבאללה, שבו גם מסתתר בבונקר חסן נצראללה עצמו, תהרוס את הרובע ותחסל בכירים בארגון.

במהלך מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 הרסה ישראל כמעט לחלוטין את רובע א-דאחייה בהפצצות מסיביות מהאוויר וחסן נצראללה אף טען אחרי המלחמה כי היא ניסתה לחסל אותו ואת הגנרל האיראני קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" שהיה עמו באחד הבונקרים ברובע א-דאחייה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי